2011. 11. 23.

TÖKÖS-MÁKOS NARANCSOS-MASCARPONÉS ROLÁD

Olyan jó, hogy sokféle főzős műsor van mostanában, lehet ötleteket kapni belőlük. Ez most így is történt, a hétvégén láttam a TV-ben, hogy a Lázár ezekből az alapanyagokból készített egy roládot. Nem írtam fel a receptet, mert nem szeretek receptből dolgozni, olyankor úgy érzem., hogy elveszik az önállóságom, de megjegyeztem, hogy ha veszek majd tököt akkor csinálok egy hasonlót. Ugye milyen sokat vártam? Ma szerda van, a süti már a hűtőben pihen, tehát 3 napot tudtam várni vele.:))

Kérdezem én, miért nem csináltam eddig ilyen sütit? Nagyon finom és még annál is finomabb!

Majdnem takarékos süti, mindenből csak egy kevés kell, de sok mindenből:))
könnyed és mennyei ízkombináció:)


TÖKÖS-MÁKOS NARANCSOS MASCARPONÉS ROLÁD:
Hozzávalók:
a tökből csak 1 db-ot használtam a tésztához
Tészta:
30 dkg megsült sütőtök
8 dkg darált mák
3 evőkanál liszt
2 evőkanál barna cukor
1 csomag vaníliás cukor
3 db L-es tojás
1 csomag sütőpor
őrölt fahéj


Krém:
25 dkg mascarpone krém
2 dl habtejszín
2 evőkanál barna cukor
1 db narancs héja és leve
1 lap lapzselatin
1 csomag habfixáló
rumaroma
pár szem kandírozott narancshéj
hintésnyi karamellizált mogyoró darabka


Díszítéshez:
pár szem kandírozott narancshéj
kevés karamellizált mogyoró darabka


Elkészítés: Először a tököt megmosom és 210 C fokon, sütőpapírral bélelt tepsiben megsütöm, ez kb. 20 percet vesz igénybe, majd kiveszem és hagyom a tököt kihűlni.

A tésztához a a tojásokat szétválasztom, a fehérjéből kemény habot verek. A sárgájákhoz megy a többi hozzávaló és a kihűlt tök kikanalazott belső része, ezt géppel jól összekeverem, hozzáadom a sütőporral elkevert lisztet és beleforgatom a fehérjehabot is.

Előmelegítem a sütőt 180 C fokra. Egy lapos nagy tepsit kibélelek sütőpapírral és ebbe öntöm a tésztát ami állagát tekintve egy kicsit hígabb mint egy szokásos piskóta, majd készre sütöm.

Kiveszem, a papírral együtt egy nedves konyharuhára csúsztatom és óvatosan feltekerem, majd így hagyom kihűlni. Ez idő alatt elkészítem a krémet.

Egy kisebb tálba facsarom a narancs levét és a reszelt héját is belerakom, hozzáadom a barna cukrot és az egészet 1 percre mikróba teszem, hogy a cukor felolvadjon a narancslében. Egy db lapzselatint (nem kell több) langyos vízbe beáztatok, kicsavarom és a narancsleves keverékhez adom, összekeverem és hagyom hűlni. Egy másik nagyobb tálba a habtejszínt cukor nélkül a habfixálóval kemény habbá verem, majd a végén óvatosan , keverés közben belecsurgatom a langyosra hűlt narancsleves keveréket. Rumaromával ízesítem, majd a mascarpone krémet is belekanalazom  és géppel jól összekeverem.

A kihűlt tésztát a krém 2/3 részével megkenem, meghintem egy kevés kandírozott narancshéjjal és grillázs mogyoró darabkákkal, feltekerem, majd a külsejét a megmaradt krémmel bevonom és díszítem pár szem kandírozott narancshéjjal és a mogyoró darabkákkal.

A sütihez próbáltam minimálisra csökkenteni a cukrot, mind a krémbe, mind a tésztába.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése