2011. 11. 26.

FŰSZERES SERTÉSSÜLT SÜTŐTÖKÖS HÁZITÉSZTÁVAL

A héten amikor tervezgettem, hogy miket főzzek, azt már biztosan tudtam, hogy csinálok széles metéltet és  hozzá valamilyen szaftos husit.  Sütőtökös tészta akkor lett belőle, amikor a hűtőben láttam, hogy árválkodik egy darabka sült tök és nekem sem volt hozzá hangulatom, hogy megegyem. Az viszont jó ötletnek tűnt, hogy a tésztába beletegyem és így is tettem, nagyon szép sárga színe lett:)


FŰSZERES SERTÉSCOMB SÜTŐTÖKKEL DÚSÍTOTT HÁZI TÉSZTÁVAL:
a megsült húson van már a pépesített szaft
Hozzávalók:


1-1.5 kg sertés comb
2 db nagy vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 db paprika
durvára darált színes bors
őrölt kömény
fűszerpaprika
csípős paprikakrém
bazsalikom
1 dl bor
kakukkfű

olaj vagy zsír
rengeteg tészta lett:)
tésztához:
5 db tojás
85 dkg finomliszt
30 dkg megsült sütőtök belseje



Elkészítés: A hússal kezdem, mert a tészta hamar elkészül.
A hagymát megpucolom és felvágom apróra, a paprikát is és a fokhagymát is. Előveszek egy sütőtálat, a megmosott húst belerakom, erre szórom az összes fűszert (nem sajnálom a fűszereket) és a feldarabolt hagymákat. Csípős paprikakrémet és olajat öntök rá, majd kézzel jól átmasszírozom a húst. Aláöntöm a bort , alufóliával lefedem és előmelegített 190 C fokos sütőben 70 percet sütöm. Ekkor leveszem a fóliát róla, még további 10 percet sütöm és készen van.
tálalva
A húst ekkor kiemelem a szaftból és egy hőálló tálra teszem. A megmaradt szaftot botmixerrel pépesítem és ráöntöm a sült húsra.

A tésztához előveszem a kenyérsütőt és vele dolgoztatom ki: a hozzávalókat mind beleöntöm és fél óra alatt rugalmas tésztát kapok.Ezután a  tésztából  8 kis gombócot formálok, mindegyiket 1-5-ös fokozatig kinyújtom a tésztagéppel, közben sós olajos vizet forralok egy nagy lábosban.
A tésztákat 1,5-2 cm széles metéltre vágom és a forrásban lévő vízben pár percig főzöm, majd leszűröm, leöblítem.

A felszeletelt sült hús mellé kínálom.

A tésztából 7 adag lett és a húst is elosztottam rajta, már megint egy gazdaságos étel:)

Korábban a mákos tésztánál már leírtam, hogy nagyon egyszerű és olcsó tésztagéppel tésztát készíteni és gyors is. Ha már ki van dolgozva a tészta, rögtön lehet a vizet forralni, mert amíg a tésztát nyújtom (vagyis a gép) addig pont felforr a víz és mehet is bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése