2011. 10. 23.

PIRÍTOTT MÁJ (RESZTELT MÁJ) ZÖLDSÉGEKKEL

Mára resztelt májat terveztem, erre tegnap este mit látok? A TV Paprikán volt egy ugyan olyan szakácsverseny a cseheknél, mint nálunk is és mit főztek? Hát resztelt májat zöldbabbal. Bár ott a májat inkább párolták és meg pirítani fogom, szerintem nem rossz ötlet. Sőt, mivel már meg is ettük mondhatom, hogy nagyon finom volt!:))

A fűszereket megint csak nem sajnáltam, inkább bőven adagoltam:

RESZTELT MÁJ ZÖLDSÉGEKKEL, KRUMPLIPÜRÉVEL:
Hozzávalók:
0,5 kg csirkemáj
4 nagy fej hagyma
1 csípős zöldpaprika
1 TV paprika
2 db paradicsom
4 gerezd fokhagyma
30 dkg fagyasztott zöldségkeverék
4-5 db brokkoli rózsa
4-5 db gomba

őrölt bors
morzsolt majoránna
fűszerpaprika
párolódik a hagymás zöldséges alap
olaj


krumplipüréhez:
2 kg krumpli
5 dkg vaj

forralt tej


Elkészítés: Egy nagy edényben olajon megdinsztelem a hagymákat , amiket elég durvára vágtam, majd bele keverem  feldarabolt paprikákat és paradicsomot, sózom, borsozom, majoránnával is meghintem bőségesen és a zöldségkeveréket a brokkolival, gombával, szintén belekeverem. Lefedem és többszöri kevergetés mellett készre párolom.

Egy másik serpenyőbe olajat forrósítok és a felcsíkozott májat hirtelen megsütöm. Szűrőlapáttal átszedem a hagymás zöldséges keverékhez, 1-2 percig összeforralom, hozzáadom a fűszerpaprikát és ha szükséges utána fűszerezem.

/Nem szükséges két edényben dolgozni, nyugodtan lehet egyszerre is, én azért csináltam így, hogy biztosan pirítva legyen a máj és ne párolva./

Krumplipürével tálalom és csak a tányérokon sózom.

Vettem hozzá egy üveg Noszlopi finomságok nevezetű vegyes savanyúságot. Na hát ez volt a melléfogás. Szépnek szép volt, de nem volt eléggé savanyú és tele volt pakolva karfiollal, ami kemény is volt és nem is járta át kellőképpen az ecet, ráadásul jól kitöltötte az üveget így az egész egy nap alatt elfogyott, közel 700 Ft.-ért:-(

A másik csalódásom a héten a Bonduelle apró szemű uborka volt, aminél egészen az üveg elmosogatásáig nem is vettem észre, hogy az üveg  magassága kisebb 1,5 cm-el, mint szokott lenni és persze egy pirinyót keskenyebb is!!! Ilyen méretű üvegem még nem is volt eddig.

Hát nem igaz, hogy így verik át az embert és akármilyen rutinos is vagyok, ebbe megint beleszaladtam.
Persze ezután erre is figyelni fogok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése