2011. 10. 09.

BARACKLEKVÁROS PISKÓTA TEKERCS hirtelen feltámadó délutáni édesség éhségre:)

Nekem minden nap szükségem van édességre már gyerek korom óta. Amikor kicsi voltam kielégített ha cukros kakaót kanalaztam vagy tejbegrízt főztem, jó sűrűt. Manapság többféle gyors édességet is készítek, palacsinta, gofri (tegnap volt), rétes, édes kuszkusz, de egy gyors piskóta is bármikor jöhet.

Pedig, hogy elhatároztam, hogy ma nem csinálok sütit! Eddig tartott:))



EGYSZERŰ KAKAÓS PISKÓTA, HÁZI BARACK LEKVÁRRAL ÉS CSOKIMÁZZAL:
Hozzávalók:
tészta:
5 db tojás
2 evőkanál sötét kakaópor
1 dl erős eszpresszó kávé
5 evőkanál cukor
5 dkg vaj
4 evőkanál liszt
1 csomag vaníliás cukor
hintésnyi őrölt gyömbér
hintésnyi őrölt fahéj
1 citrom reszelt héja
1 csomag sütőpor



500 ml házi barack lekvár


tetejére:
3 evőkanál cukor
3 evőkanál víz
3 evőkanál kakaópor
5 dkg vaj


Elkészítés: A sütőt előmelegítem 180 C fokra. A sütő nagy tepsijébe sütőpapírt simítok. Előveszek két tálat, az egyikbe kerül a tojások fehérje egy kevés cukorral és sóval, amit kemény habbá verek géppel.
A másik tálba a puha vaj, a tojások sárgája, a cukrok, a fűszerek, a kávé, só és citromhéj. Géppel ezt is jól kikeverem, majd a lisztet és a sütőport is hozzáadom, rácsúsztatom a fehérjehabot és géppel keverek rajta egy keveset, nem törik össze a hab, de jól elkeveredik.

Ráöntöm a masszát a sütőpapírra, elsimítom és betolom a sütőbe, 12 perc alatt készen is van. Rögtön kiemelem belőle, egy nyirkos konyharuhára rakom és feltekerem papírostul, hagyom kihűlni 5-10 percig.

Ha már legalább langyos, akkor óvatosan kitekerem és vastagon megkenem házi lekvárral. A házi lekvárban kevés cukor van, és megfelelően híg is. Lazán feltekerem (a két végét megeszem, mert nem fér el a tálcán) és csokimázzal leöntöm.

Az egész 40 perc alatt elkészült.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése