2011. 10. 16.

ANANÁSZOS-ZÖLDSÉGES KARAJCSÍKOK

 A héten találtam olcsón gyönyörű nagy friss ananászt, így tudtam, hogy a hétvégén ebből alkotok:)
Volt a fagyasztóba 4 szelet karaj, na ez nem sok, de most csak ketten vagyunk a gyerekkel, mert a Guszti lement Pécsre, így aztán nekünk pont elég.

Mielőbb belefogtam volna a recept lejegyzésébe,  olvastam a fb.-on hogy újra lesz recept verseny, úgyhogy ezzel fogok elsőnek pályázni, ha elindul:))

Találtam egy új fagyasztott wok zöldséget (Indonéz) , pár hete már a Sziámit is kipróbáltam, azért szeretem, mert különleges zöldségeket tartalmaznak, szépek, színesek, finomak és már elő vannak készítve, ezt is felhasználom ma:))



ANANÁSZOS-ZÖLDSÉGES KARAJCSÍKOK:
friss ananász, nyammi:))
Hozzávalók:
4 szelet karaj csíkokra vágva
1 egész friss ananász
40 dkg Indonéz wok zöldség keverék
2 gerezd fokhagyma

1 evőkanál zöld curry paszta
1 dl száraz bor
őrölt bors, vaj vagy olaj
pirul az ananász
sül a husi






Elkészítés:
Az ananászt
megpucolom, levágom a középső torzsáról és felkockázom. Egy serpenyőben vajat melegítek, ezen hirtelen kisütöm a megsózott karajcsíkokat, majd üvegtálba szedem, ezután ugyanebben a zsiradékban megpirítom az ananász kockákat, nem kell rá semmi fűszer, mert finom édes magában is. Ezt is kiszedem az üvegtálba, pár perc alatt készen van. Ezután következik az Indonéz zöldségkeverék, ezt sózom, rákanalazom a zöld curry pasztát és hozzáadom a bort is, amivel a pasztát egy kicsit fellazítom. (bármivel fel lehet önteni, nem szükséges borral jó a zöldséglé, kókusztej, szójaszósz esetleg víz is, minden esetben egy picit másmilyen ízű szószt kapunk) Belereszelem a fokhagymát és meghintem őrölt borssal. Pár perc alatt ez is készen van, így visszateszem a húst is és az ananászt is a zöldségekre, kicsit átforgatom és készen van.


(A zöld curry pasztával óvatosan bánjunk, mert egy kicsit csípős, ha nincs jó a sárga curry por is, azzal lágyabb ízt kapunk)

Párolt rizzsel tálalom.


Tálaláskor kerek fémgyűrűkbe nyomkodom a köretet és a ragut is, így olyan szép:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése