2011. 10. 11.

ALMÁS PITE

Tegnap valami almásat ettem volna, de nem volt itthon gyümölcs hozzá. Délelőtt már tudtam, hogy csinálok egy egyszerű almás pitét, nem csicsázom, nem rakok bele semmi mást csak almát. Máskor  rakok bele mediterrán mix-et (ez aszalt gyümölcs keverék), diót, néha meggyet, de most csak az alma ízét szerettem volna érezni.



ALMÁS  PITE:
Hozzávalók:
tészta:
30 dkg hideg zsír
kb. 70 dkg liszt
15 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 egész tojás
1 tojás fehérje
1 csomag sütőpor
2,5 dl tejföl



töltelék:
2,3 kg alma
őrölt fahéj
1 csomag vaníliás cukor
4-5 evőkanál cukor
1-2 evőkanál zsemlemorzsa


tetejére:
1 tojás sárgája


Elkészítés: Egy nagy tálba beleteszek egy nagy szűrőt és ebbe reszelem a megpucolt almákat. Így ami levet ereszt, nem kell nyomorgatni, hanem kifolyik alul és én ezt gyorsan meg is iszom.:))

Ezután az almát kevés cukorral és fahéjjal meghintem és állni hagyom addig, amíg a tésztát elkészítem.

A tésztához a hideg zsírt a liszttel és a többi hozzávalóval gyorsan összedolgozom, elfelezem és az egyik felét belenyomkodom egy tepsibe, majd 180 C-ra előmelegített sütőben elősütöm kb 15 perc alatt.

Ezután meghintem egy kevés zsemlemorzsával és a reszelt almának a felét szépen ráhalmozom a tésztára, meghintem vaníliás cukorral, jó sok őrölt fahéjjal (mert szeretem) és egy kevés cukorral is. ezután a maradék almát is ráhalmozom, lenyomkodom, meghintem ezt is cukorral, fahéjjal és zsemlemorzsával.

A maradék tésztát kinyújtom a tepsi méretére, és rágörgetem a nyújtófa segítségével az alma tetejére. A tojás sárgáját nedves kézzel (így egyszerűbb) elsimítom a tészta tetején, berácsozom, majd visszatolom a sütőbe és kb. 30 perc alatt készre sütöm.


Hagyom kihűlni és utána szeletem. Porcukorral nem szoktam megszórni, mert nem fedem el a szép fényes tésztát.


Hűűű nagyon finom, lédús a töltelék a tésztája pedig  ropogós és puha.

2012.01.14.

Ma alma van almával, mert megkívántam az almakompótot és csináltam egy almás pitét is:)



Elkészítési idő: 2 óra
Nehézségi fok: könnyű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése