2011. 10. 05.

MINDENT BELE HÁZI SPAGETTI

Azért ez a címe, mert sokszor csinálok olyan ételeket, amit éppen akkor találok ki abból ami itthon van. Tegnap már nézegettem, hogy van egy picurka fej karfiol már egy hete a fiókban, hétvégéről maradt egy pár szem gomba, volt egy kevéske angol szalonna is, tulajdonképpen már össze is van rakva:))
A Guszti meg kérdezte, hogy mikor próbálom ki a tésztagép spagetti vágó fejét, na hát ma jött el ennek is az ideje.
Egy picit csalódott vagyok a spagetti vágó fejjel kapcsolatban, mert kézzel szét kell szedni szálanként a tésztát, de az is lehet, hogy túl vékonyra nyújtottam, majd legközelebb vastagabb tésztával próbálkozom, hátha úgy könnyebb lesz.


KARFIOLOS, GOMBÁS, VIRSLIS, TEJSZÍNES HÁZI SPAGETTI:
Hozzávalók:
tésztához:
4 db tojás
40 dkg liszt



Szószhoz:
1 kis fej karfiol
7 db gomba
1 db hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 kis darabka angol szalonna
4 db virsli
2 dl főzőtejszín
kakukkfű
oregáno

durvára darált színes bors
kevéske reszelt parmezán
20 dkg füstölt sajt


Elkészítés:a tésztához a tojásokat a liszttel és sóval összegyúrom, asztalra borítom, hengert formálok belőle, 4-5 kisebb darabra vágom, azokat egy kicsit ellapítom, tésztagépen átengedem 4-es fokozatig nyújtva majd a spagetti vágóval formázom.

A legjobb időkihasználás érdekében úgy csinálom, hogy először felteszem a sós-olajos vizet forralni, ez idő alatt készítem el a tésztát és mire pont a vágásnál tartok addigra forr fel a víz.

A szószhoz egy nagyobb edényben kevés olajon dinsztelem a reszelt hagymákat, a szeletelt gombát és a kockára vágott angol szalonnát. A karfiol rózsáira szedem és ezt is belekeverem, sózom, fűszerezem, majd egy kevés vizet öntök alá, lefedem és hagyom párolódni 20 percet. Néha megkeverem, majd amikor a karfiol már megpuhult, akkor hozzáadom a tejszínt  a karikára vágott virslit és a parmezánt. Pár percig forralom és készen van.

Tálaláskor a főtt tésztára halmozom, reszelt füstölt sajttal megszórom. Lehetne még így készen egy kis időre sütőbe tenni a sajtot megpirítani rajta, de én már olyan éhes voltam, hogy azt az adagot amit lefotóztam, mindjárt meg is ettem.

Ezen a képen az látszik, hogy hogyan szortírozom itthon az ételt, ilyen üveg edényekben kiadagolom és így viszi el a gyerek a munkahelyére is.


Elkészítési idő: 1 óra
Nehézségi fok: könnyű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése