2012. 03. 03.

SZILVALEKVÁROS ALMÁS PITE, KACSAZSÍROS TÉSZTÁVAL

Vettem a héten kacsahájat, amit kisütöttem, lett belőle töpörtyű és jó sok finom, édeskés zsír. Most ebből teszek a tésztába, ami persze nem könnyíti meg a dolgot, mert ilyenkor több lisztet is fel tud venni, ezért gyorsabban kell vele dolgozni. Szilvalekvárt teszek bele, mert most azt bontottam fel.


almás pite szilva lekvárral


ALMÁS PITE, SZILVA LEKVÁRRAL:
Hozzávalók:
Tészta:
25 dkg kacsazsír
1,5 dl tejföl
1 tojás
1 tojás fehérje
18 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
1 csomag vaníliás cukor
80 dkg finom liszt
1 csomag sütőpor
pici só


Töltelék:
35 dkg szilva lekvár
2 kg alma reszelve
1 csomag vaníliás cukor
kevés rumaroma
őrölt fahéj
15 dkg cukor
kevés zsemlemorzsa


Tetejére: 1 tojás sárgája


Elkészítés: Az almát lereszelem, hozzáadom a cukrokat, zsemlemorzsát, ízesítem és állni hagyom.

A tésztához valókat gyorsan összedolgozom, kétfelé osztom és az egyik tészta gombócot a tepsi méretének megfelelőre nyújtom.
A sütőt előmelegítem 180 C fokra, beleteszem a lapot és 15 perc alatt félig megsütöm.  Kiveszem és rákenem a fél üvegnyi lekvárt. Erre halmozom az alma tölteléket, majd befedem a tetejével, amit a tojás sárgájával megkentem, villával csíkoztam. Visszatolom a sütőbe és szép világos barnára sütöm.

Kihűlés után szeletelem.


Megjegyzés: kacsazsírral, mivel az szobahőmérsékleten folyékonyabb mint a vaj vagy a margarin, egy kicsit lágyabb tésztát kapunk. A második gombócot ezért addig amíg az alja sül, ne is nyújtsuk ki, vagy tegyük be a hűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése