2012. 03. 24.

MOGYORÓS BROWNIE MASCARPONÉS KÓKUSZKRÉMMEL, ANANÁSSZAL

A Gyurka 25. szülinapjára akartam kirukkolni egy fantasztikus tortával.  6 órát dolgoztam vele, de lett olyan mint terveztem mivel a  brownie tészta nehezen tölthető a tészta állaga miatt.

A tetejére szerettem volna marcipánból egy farkast kivágni, de amikor átemeltem a csokimázra, megnyúlt és így már jegesmedve lett belőle:)



Ma fel is vágtuk és nagyon finom, a tömény csoki ízét lágyítja a kókuszkrém, ami nem túl édes.

Ha valaki utánam csinálja azt javaslom, hogy fele mennyiséget készítsen a krémből, mert ez így hatalmas mennyiség lett.
A tésztát pedig nem kell félbe vágni, hanem a krémet a tetejére pakolni, ananásszal díszíteni és csokimáz is elmaradhat.


MOGYORÓS BROWNIE, MASCARPONÉS KÓKUSZKRÉMMEL, ANANÁSSZAL:
A vékony tészta:
4 tojás
3 evőkanál liszt
1 evőkanál kakaópor
1 evőkanál olaj
4 evőkanál cukor
fél csomag sütőpor
pici só


Brownie tészta:
4 tojás
20 dkg belga étcsoki pasztilla
10 dkg barna cukor
30 dkg liszt
18 dkg vaj
a vékony tésztát felcsíkozom, a brownie megy a sütőbe
fél csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
10 dkg mogyoró durvára darálva
pici só


Krém:
8 dl tej
1 csomag tejszín ízű pudingpor
20 dkg kókusz reszelék
4 evőkanál cukor
50 dkg mascarpone sajtkrém
2 csomag zselatin fix
rumaroma


1 doboz körszeletes ananász
mogyorós brownie, ananásszal


Csokimáz:
8 dkg vaj
8 evőkanál víz
8 evőkanál cukor
7 evőkanál kakaópor
10 dkg csoki pasztilla


díszítéshez:
marcipán
cukorgyöngy


Elkészítés:
Először a 4 tojásos piskótát készítem el lapos, sütőpapírral bélelt tepsiben, majd hagyom kihűlni és vékony csíkokra szeletelem. Ez lesz a torta belsejében a spirál minta.
a tésztát spirál alakban tuszkolom a krémbe, hogy szeletelésnél szép legyen:)


A brownie tésztához a vajjal együtt 2 x 1 perc alatt mikróban felmelegítem a csokipasztillát, majd hozzá keverem a cukrot, a tojások sárgáját és az összes többi hozzávalót, végül a 4 tojás fehérje keményre felvert habját.

az összes kókuszkrémet ráhalmozom

Egy kerek 28 cm-es nagyobb tortaformát sütőpapírral kibélelek, ebbe kanalazom a masszív tésztát és 160 C fokosra előmelegített sütőben 50 percet sütöm. (kicsit szárazabbra, mert félbe vágtam).
kell a keret, mert túl sok a krém


szilikon lapon a kivágott papírminta alapján vágom körbe a marcipánt


Lehúzom róla a papírt és óvatosan félbevágom. TÖRÉKENY! Az alsó lapra körben ananászt teszek, erre kerül a kókuszos krém:

A kókusz krémhez a tejet egy lábosban felmelegítem, belekeverem a kókuszreszeléket, majd a cukorral elkevert pudingport is, felforralom, majd lehúzom a tűzről és jégen kihűtöm.
Ha kihűlt a mascarponeval, zselatin fix-el és rumaromával, géppel jól kikeverem.

A kókuszkrém harmadát elkenem az ananászokon, majd spirális alakban a tésztacsíkokat belenyomom, ezután a többi krémet eloszlatom rajta, (a tészta karimája legyen a torta körül) végül a tetejével lefedem és hűtőbe teszem dermedni.
ez már nem farkas, hanem medve és ronda a díszítés:-(


A csokimáz hozzávalói felmelegítem, rácsurgatom a tortára, hagyom azt is dermedni.

A farkasfejhez a kivágott papírformát előkészítem, egy szilikon lapon a marcipánt kinyújtom, körbevágom a minta szerint. (az átemelésnél megnyúlt, óvatosabban kell csinálni)



A torta tetejét díszítem azzal amit találok itthon:)

Megjegyzés: 28 cm-es tortaformába egy hatalmas torta lett belőle, rengeteg krémmel, ezért a fele krém is elég.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése