2012. 03. 03.

PALACSINTÁBAN RÁNTOTT TAVASZI TOJÁSOS TEKERCS

Egyszerű, tavaszi, vendégváró étel következik. Húsmentes, de tartalmas és szerintem mindenki szereti.
Különböző mártogatósokkal még finomabb pl. savanykás mustáros mártogatóssal, szósszal.

Aki szereti az tehet bele vékonyan csíkozott , megpirított húst is, illetve bármilyen zöldséggel kombinálható, amit szeretünk.


tojásos tavaszi tekercs, zöld salátával, mustáros szósszal


PALACSINTÁBAN RÁNTOTT TOJÁSOS TAVASZI TEKERCS:
Hozzávalók:



10-12 db sós palacsinta


Töltelék:
2 db karalábé
1 db burgonya
2-3  sárgarépa
1 nagyobb lila hagyma
2 gerezd fokhagyma
30 dkg fagyasztott kínai zöldségkeverék
3 db tojás
durvára darált színes bors
gyömbér

sárga curry por
bazsalikom
szójaszósz


kisütéshez:
 olaj
Panírhoz:
liszt
tojás
zsemlemorzsa


Köret:


zöldsaláta








Elkészítés: 10-12 db sós palacsintát sütök ki, lehetőleg tejjel, mert akkor lágyabb lesz a tészta és nem túl vastagokat, nem is  túl nagyokat, mert akkor könnyebb csavarni, tekerni töltéskor.

először 2 tojást aztán raktam bele még 1 tojást
A töltelékhez a zöldségeket megpucolom, mindegyiket lereszelem egy tálba. Meghintem a sóval és fűszerezem ízlés szerint.
batyuba is lehet hajtani, vagy tekerni mint a bejglinél


Kevés olajon egy serpenyőbe teszem a keveréket és közepes lángom megpárolom, amíg a levének nagy részét elveszti. Ezután ráütök 3 tojást (a képen csak 2 látszik, később tettem bele még egyet) és addig kevergetem, amíg a tojás meg nem sül. Ezután lehúzom a tűzről és langyosra lehűtöm.



A palacsintákat megtöltöm egy - egy adag zöldséges keverékkel és vagy tekercset vagy batyut formálok belőle. A tekercseket hagyományos módon lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába forgatom és bő olajban pár perc alatt kisütöm.

Tálaláskor bármilyen köret illik hozzá, én most zöldsalátával és mustáros mártogatóssal kínáltam.
Nagyon finom!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése