2012. 02. 19.

OMLÓS ALMÁS PITE MEGGYDZSEMMEL

Volt a hűtőben egy bontott üveg darabos meggy dzsem, hát, hogy ne árválkodjon, az almás pite meg ne legyen mindig ugyan az, összeadtam őket:)

Semmi extra de mégis egy kicsit más.

hosszúkásra szeleteltem, így könnyebb csomagolni


ALMÁS PITE MEGGYDZSEMMEL:
Hozzávalók:
elősütött lap, megkenve meggydzsemmel
tészta
90 dkg finom liszt
35 dkg margarin
2 tojás
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
1 citrom reszelt héja
1,5 dl tejföl
15 dkg cukor


almás töltelék:
2,5 kg alma
15 dkg cukor
5 dkg zsemlemorzsa
őrölt fahéj
1 csomag vaníliás cukor
mehet a sütőbe vissza


4-5 kanál darabos meggydzsem


tetejére:
1 tojás sárgája


Elkészítés: A puha margarint a többi hozzávalóval, kézzel összegyúrom, addig amíg a tészta elválik az edény falától, majd kétfelé választom.


A sütőt előmelegítem 180 C fokra. Egy nagyobb tepsibe terítem az egyik kinyújtott tészta lapot, betolom a sütőbe és elősütöm 15 perc alatt.

Az almatöltelékhez az almát megpucolom, vastagabbra lereszelem, meghintem a cukrokkal és a zsemlemorzsával, bőven adok a fahéjból is bele, majd félreteszem.

A félig megsült alsó lapot kiveszem, megkenem a meggydzsemmel, ráhalmozom az alma tölteléket, befedem a másik lappal, kézzel szépen eligazítom.


Tojás sárgájával megkenem a tetejét, villával csíkozom és meg is szurkálom, hogy a gőzök tudjanak távozni, majd visszatolom a sütőbe és addig sütöm, amíg szép barna nem lesz a teteje.

Csak kihűlés után szeletelem fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése