2012. 02. 11.

BROKKOLIKRÉMLEVES SAJTTAL, EGYSZERŰEN

Mától újra fogyózom. Na, nem is mondok semmit, de azért valamit már tettem a fogyás érdekében. Pl. ma nem főzök:) Vagyis de, ezt a levest.  Tegnap voltam a Herbaházban, már legalább 2 éve nem jutottam el. A büfébe onnan nem kell semmi, régebben amikor még megvolt a kisboltom, akkor heti rendszerességgel jártam.
Nagyon sok , ritkán látott  fűszert sikerült vennem: rózsabors,/ nem kilós kiszerelésben / zöld kardamom, narancsvirág, illetve a fogyókúrához vettem italport, és találtam valami furcsát: erjesztett kókuszvízből nyert" nata de coco"-t aminek magas a rosttartalma és a kinézete az aloe kockákra hasonlít. Na majd meglátom, hogy ehető-e, bár mindent ami kókuszos szeretek.

fogyipor, fűszerek, gyömbér üdítő és szappan, na meg a kókuszos rostkockák


Na de térjek vissza a levesre:
brokkolikrémleves 

BROKKOLIKRÉMLEVES, SAJTTAL:
Hozzávalók:
1 fej brokkoli kb. 0,5 kg
1 db lila hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 közepes méretű burgonya
1 db fehér répa
1,2 dl tejföl

fehér bors
reszelt sajt


Elkészítés: Egy kisebb edényben felteszem főni a rózsáira szedett brokkolit, a megpucolt és kockára vágott burgonyát, répát, lila hagymát, fokhagymát. Megsózom, borsozom és fedő alatt puhára főzöm.

1-2 kisebb rózsát kiveszek díszítésre, majd botmixerrel pépesítem az egészet. Ezután belekeverem a tejfölt, visszateszem egyet rottyanni és készen van.

Tálaláskor beleteszem a félretett brokkoli rózsát és reszelt sajttal megszórom.

A leves lehetne gazdagítani egyéb esetekben tojás sárgájával, tejföl helyett tejszínnel, pirított apró zsemlekockákkal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése