2012. 02. 12.

HÁZI TÉSZTA KÉSZÍTÉS : A KÁPOSZTÁS KOCKA


Mondanom sem kell, hogy ezt is imádom! Amikor még iskolába jártam és otthon ez volt az ebéd, akkor hazamentem, magam elé vettem  lábost és csak ettem, ettem ettem...:)

káposztás kocka, házi tésztával, jó sok káposztával


Régebben úgy ettem, hogy a tányér egyik felét megcukroztam, a másik felét megsóztam, de már felnőttem és ennyit nem is ehetek:-(

3 tojásból, 7-es fokozattal ilyen rengeteg tészta lesz:)
Szóval házi tészta készítés. Megint elővettem a csodálatosan szép és igen hasznos Marcato Atlas 150 tésztagépemet, persze a nagyon szükséges motorral együtt, mert mint a mákos tésztánál és a túrós csuszánál is leírtam, akkor gyors és egy emberes a munka, ha van szabad kezünk, hogy folyamatosan adagoljuk a gépbe a nyújtani valót.

tésztánként vágom fel, így sem nagy munka, gyorsan megvan
A legfinomabb tészta akkor készül, ha a maximális tojást amit a liszt felvesz belerakjuk, ettől lesz rugalmas és vékonyra nyújtható, a főzésnél meg kellően szilárd. 1 kg liszt 9-10 tojást vesz fel a tojások méretétől függően, de ebből hatalmas mennyiség lesz, így én azt javaslom, hogy 3-4 tojásból készítsünk tésztát és ez 3-4 normál adagnak lesz megfelelő.

Ha nincs a konyhánk arra felkészülve, hogy megfelelő helyen szárítsuk ki a tésztát, (mint ahogy nekem sincs, 4 macska mellett) akkor mindig csak annyit készítsünk, amit ezután rögtön meg is főzünk.

Mivel már sokszor csináltam házi tésztát, és mindegyik közel azonos időt vett igénybe, azt mondhatom, hogy kézzel kidolgozva a tésztát, majd ezután 4-7-es fokozatig kinyújtva , esetleg  nem a géppel, hanem kézzel vágva (mint itt a kockatésztát) sem vesz több időt igénybe 35-40 percet a tészta készítés.
Ellenben finomabb, sokkal olcsóbb és érezni benne a törődést:)

felül a kész párolt káposzta, alul olajos sós vízben pár perc kell a tésztának
A kinyújtási fokozatokról: minél vékonyabbra nyújtjuk, annál kevesebb idő kell a főzésre és annál lágyabb a tészta. Egy káposztás kockánál jó a vékonyra (6-os 7-es fokozat) nyújtott tészta, de mondjuk a lasagne elkészítésénél maradjunk a vastagabb  (4-es 5-ös fokozat)  mellett.

A főzési idő szintén függ a tészta vastagságától, de friss tészta esetében 2-4 perc.

HÁZI TÉSZTÁBÓL  KÁPOSZTÁS KOCKA:
Hozzávalók:
készen is van:)
tészta:
3 db tojás
32 dkg finom liszt



1 közepes fejes káposzta
olaj
3 evőkanál cukor
fehér bors



Elkészítés: Először a káposztát készítem  el, durva reszelőn lereszelem egy tálba, majd bőségesen megsózom, majd lefedem és állni hagyom.
Fél óra múlva, egy nagyobb serpenyőben olajon ízlés szerinti mennyiségű cukrot karamellizálok, majd erre teszem a kicsavart káposztát. Folyamatosan kevergetem pár percig, majd meghintem fehér borssal, lefedem és a lángot lejjebb veszem, párolom egy fél órát.
Ezzel a káposzta elkészült.

A tésztához valókat egy tálban kézzel összegyúrom, minél homogénebb, közepesen kemény  legyen a tészta gombóc.
Kiszedem a tálból az asztalra, hengert formázok belőle és 1 cm-es korongokat vágok le.

Most rakom fel az olajos-sós vizet forralni, egy nagyobb lábosban, mert pont akkor kezd el forrni amikor a tésztával elkészülök.

nyammiiii...
A tésztagépen minden szeletet egymás után először az 1-es majd a többi fokozaton áteresztem, egészen a 7-es fokozatig. Ilyenkor már elég hosszúak a tészta csíkok, ezért elfelezem őket, hogy könnyebben lehessen bánni vele.

Kockára vágom, majd a forró vízben megfőzöm, de csak pár perc kell neki, aztán rögtön leszűröm, hideg vízzel átöblítem és ráöntöm az egészet a kész káposztára.

Már csak tálalni kell, ezt is ízlés szerint én újabban sóval meghintve jobban szeretem, mint cukrosan.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése