2012. 02. 04.

KÖNNYŰ BURGONYALEVES, RÁNTOTT SAJT, RIZI-BIZI

A reggeltől esik a hó rendesen , nekem meg fáj a fejem de rettenetesen:-(
Így aztán nincs is kedvem semmihez, ennek megfelelően el is rontottam a rizi-bizit, mert nem másfélszer annyi vizet adtam hozzá, hanem kétszer annyit. A végeredmény? Rizibizi krém:)))

KÖNNYŰ BURGONYALEVES:
Hozzávalók:
1 kg leveszöldség
(sárgarépa, fehérrépa, hagyma, zellergumó
egyszerű krumpli leves
kelkáposzta cikk)
1 db vöröshagyma
1 db zöldpaprika
1 db paradicsom
3 db burgonya


Fűszerek:
só, bors
majoránna
babérlevél
pirospaprika




kevés ecet
petrezselyem zöld
olaj


Elkészítés: A zöldségeket és a hagymát megtisztítom és apróra vágom. Kevés olajon a hagymát, paprikát, paradicsomot megfonnyasztom, fűszerezem, majd hozzáadom a zöldségeket. Felöntöm vízzel és 15 perc forralás után a burgonyát is belerakom. Puhára főzöm, ízesítem ízlés szerint , a végén egy  kevés ecetet is adok hozzá.

Most nem ettünk tejfölt hozzá, de egyébként úgy is finom.

rántott sajt, rántott gomba, tartármártás
RÁNTOTT SAJT:
Hozzávalók:
0,5 kg rántani való sajt
pár szem gomba
panírhoz:
liszt
tojás
zsemlemorzsa
sütéshez:
olaj
Elkészítés: A sajtot vékonyabb fél cm-es korongokra szeletelem. Panírozom: liszt-tojás-zsemlemorzsa-tojás-zsemlemorzsa.

Olajban kisütöm.

A rizi-bizivel  (na nem krémmel, mint ahogy én tettem:))  és tartár mártással kínálom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése