2012. 01. 04.

ÚJÉVI KOCSONYA CSÜLÖKBŐL

A gyerek nyaggatott, hogy csináljak kocsonyát, meg is vettem mindent hozzá, de év végén olyan sok kaja volt itthon, (a hidegtál végét éppen az előbb ettem meg), hogy azt mondtam Neki, majd ha egy kicsit kiürül a hűtő akkor lesz kocsonya.

A hagyományos kocsonyát egyszerűen nem tudom megenni,  a fület, farkat, orrot, fejet a fogakkal stb. brrr.:))

Otthon az apu mindig csinált egy tálat,/ csak nekem/, amiben csak hús volt semmi zsíros, mert azt egyszerűen utáltam.

A legegyszerűbb, ha ilyen finnyásak vagyunk, de azért kocsonyát szeretnénk enni, hogy nyers csontos csülökből készítjük. Ebben van hús, bőr és csont is, ami mind kell ahhoz, hogy a kocsonya kocsonya legyen. Szinte úgy készítem mintha leves lenne, de a levét a végén jól bepárolom.

készen van


KOCSONYA  CSÜLÖKBŐL:
Hozzávalók 4 tálhoz


felteszem főni
1 db nyers csontos csülök
1-2 sárgarépa
1-2 fehér répa
fél zeller gumó
1 szál zeller levél
fél karalábé
1 nagy hagyma
3 gerezd fokhagyma
15 szem egész fekete bors
1 db babérlevél
1 kiskanál erős pityu
1 kiskanál egész kömény

a zsírosabb a Gyurkáé




Elkészítés:
Egy nagy lábosba teszem a megmosott csülköt, mellé rakom a tisztított zöldségeket, fűszerezem és felöntöm 4 liter vízzel. Lassan felforralom, lehabozom, majd fedőt teszek rá és lassú forralással 3-3,5 órát forralom. Félidőben a fedőt leveszem róla, a csontról késsel lelazítom a húst, tovább forralom, hogy a a levét elforrja, bepárolódjon.

A húst kiszedem egy tálcára, lefejtem végleg a csontról. A tálakra elosztom a húsos részeket, a gyereknek sok zsírosat rakok, mert azt szereti, elrendezgetem, hogy ne álljon ki húsdarab magasan.
Míg ezzel foglalatoskodtam a leve egy kissé leülepedett. Merőkanállal, szűrőn keresztül  rászedem a levet a húsokra.

Kiteszem az erkélyre (hidegre) hűlni, majd dermedés után mehetnek a hűtőbe.

Fedeles üvegtálba szedtem, hogy lezárhassam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése