2012. 01. 07.

EGÉSZSÉGES SÜTI: CSUPA ALMÁS-DIÓS-CSOKIS

Egy picit meguntam a heti rendszerességgel almás pite sütést. Ebből viszek be minden hétfőn a suliba, de most mást találtam ki, lényegében ebben is benne van a 2,2 kg alma, de belesütöttem a tésztába.

Csoki is van benne és a tetején is, de belga, magas kakaótartalmú csokipasztillát használtam, ami még maradt a bonbon készítésből.

(Azért egészséges, mert viszonylag kevés cukrot teszek bele és az is barna cukor, ellenben sok alma és dió van benne a csoki pedig minőségi étcsoki.)


CSUPA ALMÁS-DIÓS-CSOKIS SÜTI:
Hozzávalók:
alapanyagok:dió, tojások, narancshéj, csoki, alma
2,2 kg alma
8 db tojás
10 dkg vaj
8 evőkanál barna cukor
8 evőkanál liszt
1 csomag sütőpor
pici só
6 dkg kandírozott narancshéj
8 dkg étcsoki pasztilla
15 dkg durvára tört dió
őrölt fahéj
1 csomag vaníliás cukor


Tetejére:
10 dkg vaj
sütés előtt
20 dkg étcsoki pasztilla
rumaroma
díszcukor


Elkészítés: Az almákat meghámozom, nagy lyukú reszelőn lereszelem, megszórom 2 evőkanál cukorral és őrölt fahéjjal, majd az egészet mikróba teszem 2 percre felmelegítem és állni hagyom.

Egy nagy keverőtálba teszem a tojás sárgáját, a cukrokat és az olvasztott vajat és jól kikeverem. Egy másik tálba  a tojások fehérjéjét teszem, amit kemény habbá verek.

kisült és készül a csokimáz
A lereszelt és felmelegített almát kicsavarom, majd beleteszem a tojásos keverékbe, hozzáadom a többi alapanyagot, végül a tojásfehérje habot is beleforgatom.

A sütőt előmelegítem 170 C fokra. Egy lapos, a sütő méretének megfelelő nagy tepsit kibélelek sütőpapírral, ebbe öntöm a tésztát, majd el is simítom a tetejét.

Sütőbe tolva 170 C fokon 50-55 percet sütöm. Ha megsült kiemelem a sütőpapírral együtt, megfordítom óvatosan,,, nehogy eltörjön (egy tálcával rásegítek) és visszarakom a tepsibe, de úgy, hogy a sütőpapíros fele legyen felül. Lehúzom róla a sütőpapírt és hagyom kihűlni.
tulajdonképpen készen van

Míg hűl a tészta elkészítem a csokimázat a tetejére. Vajjal a csokipasztillákat felmelegítem, rumaromával ízesítem, majd egy kenőkés segítségével elkenem a tészta tetején. Pár szem díszcukorral meghintem.

így még szebb:)
Kihűlés után szeletelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése