2012. 06. 10.

RAKOTT KARALÁBÉ

Tegnap voltam a nyeremény főzésen, azután estére vendégségbe mentünk egy nagyon helyes-kedves párhoz, ahol szintén vacsival fogadtak bennünket, úgyhogy tele vagyok. 

Valamit azért enni kell, ezért egy könnyű nyárias hússal rakott étel követezik. Nyáron  levesnek a gyümölcsleves mindig jól jön, főleg hidegen, ezért azt is csináltam. 

Éppen az előbb beszéltük a Gusztival, hogy Ő is és én is gyerek korunkban be voltunk fizetve étterembe és mindannyian állandóan a meggylevest ettük, Ő rakott krumplival én főtt marhanyelvvel és krumpli pürével. Nem menü rendszer volt, hanem azt kértünk, amit akartunk, én azért mert a nagymamám is és az anyu is vendéglátós volt, így volt egy pici protekcióm:) úgy emlékszem voltak ilyen kis papír cetlik, amin csak az összeg volt, hogy mennyiért ehetek, és bármit választhattam. Hmmm, de rég volt!



rakott karalábé

 TEJSZÍNES HIDEG MEGGYLEVES:
Hozzávalók:

60 dkg magozott meggy vagy 1 üveg meggybefőtt
fél csomag vanília pudingpor
2 dl tejszín
cukor - ízlés szerint
1 citrom reszelt héja és leve
pici só
őrölt fahéj
őrölt szegfűszeg


Elkészítés: Egy edényben hideg vizet teszek fel forrni, amibe beleteszem a cukrot, a citromhéjat és levet, meg a fűszereket. Amikor felforrt beleteszem a meggyet is (vagy befőttet a levével együtt).

Forralom egy pár percet, hogy szép színe legyen a levének, majd a tejszínben elkeverem a fél csomag pudingport és ezzel behabarom a levest.

Én jégen szoktam kihűteni, majd beteszem a hűtőbe, tálaláskor annak aki szereti, teszek egy kevéske tejszínhabot a tetejére.

RAKOTT KARALÁBÉ:
rotyog a darált húsos alap
Hozzávalók:
1-2 db karalábé fejenként
0,5 kg darált hús
1 nagy vöröshagyma
1 db paprika
2 db paradicsom
3 gerezd fokhagyma
4-5 csík bacon szalonna
4 dl tejföl
1 tojás
3 dl rizs
őrölt bors
majoránna
őrölt babérlevél
fűszerpaprika
késhegynyi erős paprika krém


Elkészítés: A karalábét megpucolom és kisebb kockákra vágom, és sós vízben megfőzöm, de nem túl puhára.  A rizst megmosom és sós vízben megfőzöm, majd leszűröm.
A darált hús elkészítem mint egy pörköltet, paradicsommal, paprikával, ízlés szerint fűszerezve. 

hőálló tepsiben alul karalábé, középen a rizses hús, majd a tetején is karalábé
Egy közepes méretű hőálló tálat kiolajozok, ebbe szórom a megfőzött karalábé kockák felét. A darált húsos pörköltet összekeverem a leszűrt rizzsel és ezt a egészet ráterítem a karalábéra. Jól ellapogatom, hogy tömören álljon, majd rászórom a másik felét is a karalábénak.

tetejére tejfölben elkevert tojás és szalonna darabok, mehet a sütőbe:)
A tejfölben elkeverek egy tojást és az egészet a rakott karalábéra öntöm, kanállal elsimítom, hogy mindenhova jusson. A szalonna szeleteket feldarabolom, és a rakottas tetejére teszem, majd előmelegített sütőben 180 C fokon addig sütöm, amíg szépen a szalonnák megsülnek és a tejfölös rész is színt kap.

ha jól tömörítem, akkor szépen látszanak a rétegek a tepsiben

Ezután kiveszem, egy kicsit állni hagyom, majd kockákra szeletelve tálalom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése