2012. 06. 28.

ÍNYENC PADLIZSÁNKRÉM

Amikor megvettem a padlizsánt akkor még nem dőlt el, hogy mi lesz belőle. Lehetett volna rakott padlizsán is, de ma reggel úgy döntöttem, hogy a padlizsánkrém az, aminek most mindannyian örülnénk.

A padlizsánkrémet kétféle képen szoktam készíteni:
Gyorsabb változat: Ilyenkor csak megpucolom a padlizsánokat, összevágom egészen apró kockákra, olívaolajon a vöröshagymát megdinsztelem és hozzáadom a padlizsánkockákat, fűszerezem, majd amikor a vizet elfőtte, persze állandóan kevergetem, akkor lehúzom a tűzről, hagyom kihűlni és majonézzel elkeverem, ha szükséges botmixerrel pépesítem. Ez is finom, de hiányzik a fürtös íz belőle.


Az alaposabb változatot pedig akkor csinálom, amikor van elég időm és a mai egy ilyen nap:)



ínyenc padlizsánkrém


ÍNYENC PADLIZSÁNKRÉM:
Hozzávalók:
a képen még a csípős chili van, de azt kicseréltem amikor észrevettem az édesre:)


2 db padlizsán
3 db lila hagyma reszelve
5 gerezd fokhagyma reszelve

őrölt bors
2 evőkanál citromos olívaolaj, 
(ha nincs jó a sima olívaolaj és egy negyed citrom leve)
2 evőkanál édes chili szósz vagy sült paprika krém
1 evőkanál mustár
2 kiskanál fruktóz (cukor is jó)
1 kiskanál balzsamecet
1,5 dl majonéz (el is maradhat)


ezt az édes chiliszószt adtam hozzá


Elkészítés: A padlizsánokat megmosom és műanyag villával körbe szurkálom. Egy kisebb tepsibe sütőpapírt t teszek,  a sütőt 280 C fokra beállítom,  grill fokozatra  és a padlizsánokat addig sütöm, amíg teljesen megsülnek és megpuhulnak. kb 60-70 perc.

A míg sülnek a padlizsánok előkészítem a többi hozzávalót. Egy tálban a reszelt hagymákat, a citromos olívaolajat, mustárt, paprika krémet, cukrot, fűszereket, balzsamecetet és a majonézt összekeverem. Ebbe fogom keverni majd a megsült padlizsán húsát. Itt már lila hagymát használok, mert ez nem bánja az epémet:)


ebbe keverem a sült padlizsánhúst

ha megsült, ilyen egyszerű kivenni a belső húsát

Amikor megsült kiveszem, falapát és fakés  segítségével a héjából kiemelem a padlizsán húsát, hagyom kihűlni.

(Lehet jobban megsütni, aki úgy szereti, akkor egy picit pepecselős a héjának az eltávolítása, mert akkor már szenes és apróra törik.)

apróra felvágom és belekeverem az előkészített ízesítőkkel

fedeles tálba teszem a hűtőbe
Amikor kihűlt, akkor összekeverem az elkészített krémmel,  úgy látom, hogy nem kell teljesen pürésnek lennie, szebb így,  ha egy kicsit rusztikus. Pár órás állás után fogyasztható.

Pirított kenyérrel és friss paradicsommal nagyon finom!




2012.07.05.


Ma is csináltam és apróbb változtatásokkal még epekímélőbb:










jól megsült, kivágtam a tetejét és kikanalaztam a belsejét
2 db vöröshagymát egészen kevés olívaolajon és kis lángon előbb üvegesre pároltam, majd az apróra vágott fokhagymát is hozzáadtam. A többi hozzávaló ugyanaz mint fent. A legfelső rácson grill fokozaton jól megsütöttem a padlizsánt, az ízesítőanyagokkal összekevertem, botmixerrel egy kicsit pépesítettem, de nem teljesen és a legvégén kevertem bele a majonézt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése