2012. 06. 22.

FOSZLÓS MAZSOLÁS KALÁCS ÉS JOGHURTOS HÁZI KENYÉR

Ma sütök kenyeret is és kalácsot is:) Először a kalács tésztáját kevertetem be a kenyérsütővel, majd ezután a kenyér tésztát, de azt ott is kelesztem meg, a kalács jól ellesz a konyhapulton is.

Mondjuk most nem mazsolát teszek bele, mert csak aranymazsola van itthon, az meg túlságosan nagy szemű, így most aszalt ribizlit adok hozzá mazsola helyett, de a receptben mazsolát írok.


2012.06.30. ezt ma csináltam,de sütés közben alufóliát tettem a tetejére, hogy annyira ne barnuljon meg

mazsolás, foszlós kalács

egy kis vajjal és tejeskávéval, 2 szeletet mindjárt megettem:)





2012.07.05. ez most áfonyás és egy kicsit nagyobb, mert az alapanyagokat 10 %-kal megnöveltem, de ugyanúgy készült, mint a többi, azért ilyen világos, mert végig rajta volt az alufólia a tetején. Kár, hogy a konyhámban minden szürkés, mert így a képen sem látszik, milyen szép színes a kalács


FOSZLÓS MAZSOLÁS KALÁCS:
kalácstészta
Hozzávalók:


30 dkg finom liszt
2,7 dl tej (langyos)
2 marék mazsola
1 citrom reszelt héja
1 csomag vaníliás cukor
2 evőkanál cukor
fél csomag száraz élesztő
5 dkg puha vaj
olaj


tetejére:
1 tojás






Elkészítés: a tészta hozzávalóit a mazsola kivételével a kenyérsütőbe teszem és keverő program állítva fél óra alatt kidolgoztatom. Először ragacsos lesz a tészta, azután kialakul, ha mégsem kevés liszttel meg lehet hinteni.


mivel képtelen vagyok az 5 szálas fonást megtanulni 2 x 3 szálból fonom és egymásra teszem

Kiveszem a tésztát egy tálba, lefedem és hagyom kelni egy jó órát.

Ezután 6 felé vágom, (olajos vagy vajas kézzel) a három nagyobb szálat összefonom, a végeit aláhajtom és beteszem a kiolajozott tálba. Erre kerül a másik 3 szálból font fonás és ezt ráteszem a közepére és a végeit egy kicsit megnyomkodom.

mielőtt sütni kezdem, már ilyen szép nagy:)

2012.06.30.-i sütés előtti állapot


Egész tojással lekenem és hagyom kelni további fél órát. A sütőt előmelegítem 190 C fokra és szép barnára sütöm a kalácsot. Amikor kiveszem langyos vízzel átkenem a tetejét, hogy megpuhuljon.

JOGHURTOS-BURGONYAPELYHES- ZABLISZTES HÁZI KENYÉR:
a hozzávalókat már 2 napja leírtam, de idemásolom, mert most csak egy cipót csináltam:


0,5 kg finom liszt
2 evőkanál burgonya pehely
3 evőkanál zabpehely liszt
2 evőkanál joghurt
2 dl langyos víz
1 evőkanál só
2 kiskanál cukor
1 csomag száraz sütőélesztő
3 evőkanál olaj


hintéshez:
mák
a kenéshez:
1 tojás


Elkészítés: Minden hozzávalót a kenyérsütő gépbe teszek és 1,5 órás keverő-kelesztő programra állítom.

Amikor készen van a tésztát lisztezett asztalra borítom és elfelezem.  Az egyik feléből egy szép cipót formálok.  Egy nagyobb ovális-fedeles hőálló tál alját vékonyan kiolajozom, ebbe csusszantom bele a tésztát, éles késsel 3 csíkot metszek bele. Egész tojással vékonyan megkenem. Az edény tetejét langyos vízzel átöblítem majd ráteszem a helyére és ebben kelesztem a kenyeret egy jó órát.
Ezután a kenyérről leveszem a tetőt, meghintem mákkal a tetejét, kevés vizet spriccelek rá, vissza a tetőt és mehet a 200 C fokos sütőbe. 50 perc alatt elkészül, de 10 perccel előtte a tetejét leveszem, hogy szabadon pirulhasson.

Amikor elkészült, ezt is langyos vízzel megkenem, kiborítom a tálból és rácson hagyom kihűlni.


átvette a jénai formáját a kenyér
ugyanez a tészta, kidolgozás után megformáztam, bevágtam és tojással lekentem


2012.06.30.
Ma a fenti tésztából 8 db szezámmaggal szórt vágott zsemlét csináltam:  
hamar megsült, jó lesz vacsorára:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése