2011. 12. 30.

VENDÉGMARASZTALÓ POGÁCSA DIÓVAL, SAJTTAL

Vendégmarasztaló, mert ha elég sós, akkor inni kell rá:)

Ilyenkor szerintem minden háztartásban megtalálható az összes alapanyag, nekem sem kellett mennem vásárolni, pedig reggel jutott eszembe, hogy a moszkauer mellé kellene még valami sós is.

Az előbb jött át a szomszédunk (Józsi) és hozott egy nagy tálat a Katica készítette sajtos rolóból. 3 féle sajttal: trappista, füstölt és tejszínes krémsajt- készült és nem csak finom, de gyönyörű is.

Elkészítése ugyanaz, mint amit két napja megosztottam itt a blogon, csak  a töltelékbe 3 féle sajt kerül illetve a leveles tésztát olajozott farudakra tekeri, a Tante Fanny tésztát nem felezi el, hanem centis csíkokat teker fel, így a roló is hosszabb. A rolók tetejét egy kis tojással is átkeni.

ez a Katica sajtos rolója ennyit tudtam a fotó kedvéért kimenteni a sáskák  elől:)


Na vissza a pogácsához: tettem bele, libazsírt is és vajat is, mert volt itthon. A libazsír egyébként is nagyon jó a tésztákba, mindegy, hogy sós vagy édes.



VENDÉGMARASZTALÓ  DIÓS-SAJTOS-KRUMPLIS  POGÁCSA:
Hozzávalók:
1,5 keverés és dagasztás után egyszer hajtogatva
80 dkg finomliszt
15 dkg főtt áttört burgonya
15 dkg reszelt sajt
10 dkg puha vaj
15 dkg libazsír
8 dkg durvára darált dió
1 tojás
1 csomag száraz élesztő (zöld)
pici cukor
1 lapos evőkanál só
1,5 dl tej vagy tejföl vagy kefir


Tetejére:
1 tojás
kiszaggatva, meghintve dióval
durvára darált dió
reszelt sajt


Elkészítés: Kenyérsütővel kevertettem és kelesztettem ki a tésztát, ami fél óra keverést és 1 óra kelesztést jelentett.

itt már sajt is van rajta
Minden hozzávalót egyszerre beletettem, bekapcsoltam (menet közben 10 perc után megnézem mindig a tészta állagát, és ha nem gombóc formában van akkor javítok rajta, pl. ha nagyon nedvesnek tűnik, lisztezem, ha inkább száraznak akkor tejet vagy zsiradékot esetleg még egy tojást adok hozzá) és 1,5 óra múlva egy zsíros, puha tésztát veszek ki belőle.

Asztalra borítva egyszer kinyújtom és összehajtogatom, de többször szerintem felesleges. A sütőt 200 C fokra előmelegítem.

kisültek
1,5-2 cm-re újból kinyújtom és közepes méretű pogácsákat szaggatok ki belőle, nekem 2 tepsinyi lett.

A pogácsákat tepsire teszem, tetejüket megkenem egész tojással. Mindegyik pogácsára teszek még durvára darált diót és sajtot is. De lehetne mandula lapokat vagy mandula pálcákat, csak sajtot, esetleg mákot is hinteni rá.

200 C fokon 20-22 perc alatt közepesen barnára sütöm. A sütési hőmérséklet függ a pogácsák méretétől. Ha kisebbeket szaggatunk ki, akkor kevesebb idő is elég neki. Azért kell legalább 190-200 C fok, hogy megsüljenek a pogácsák, de ne száradjanak ki. (főleg az aprókra kell figyelni)

Na hát ez sem volt bonyolult. Ja azt, még nem mondtam, hogy túrót vagy főtt krumplit azért teszünk a tésztába, hogy puha maradjon még egy pár napig, feltéve ha marad:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése