2011. 12. 22.

BONBON KÉSZÍTÉS HÁZILAG (AJÁNDÉKBA)

2011. november 5.-én voltam a Chefparade Csokiműhelyében (V. Sas.u.) egy bonbon készítő kurzuson, amit a Mindmegette receptversenyének 5 győztese kapott.


ezt már másnap csináltam, kipihenten a maradék bekevert csokiból:)
Maga az esemény csodás volt és egy külön blog bejegyzést írtam róla, így most erre külön nem térek ki, amúgy is nagy izgalomba vagyok, mert fél órája kezdtem neki a bonbonok készítésének.

Nem mondom, rengeteg dolog kell hozzá, még úgy is, hogy megpróbálok fázisokat egyszerűsíteni.

A temperálást 2 tepsibe végzem majd, nem öntöm ki hideg márványra, egyrészt mert nincs, másrészt ezzel próbálok időt nyerni. Kétféle formám van, az egyik egy szilikonos a másik egy kemény PVC, majd kiderül, hogy melyik lesz a jobb.

Többféle tölteléket fogok készíteni, mindennek azonos lesz az alapja, csak az ízesítésben fognak különbözni.

csomagolom a trüffelt, ebbe minden van: rum, rózsavíz, csoki, tejszín, vaj, grillázs mogyoró,
Készen vagyok mára, 10 órát dolgoztam vele, ez alatt csináltam 71 db töltött bonbont, és 35 db csokis trüffelt. Holnapra még van bekeverve kb. 2 adag és azt hiszem egy jó ideig nem fogok bonbont készíteni. Nagyon sokat kellett vele dolgozni, rengeteget mosogattam közben is, és sikertelenség is volt, mert a kemény PVC formából nem jött ki rendesen a kész bonbon, kétszer próbálkoztam, aztán hagytam a fenébe, a szilikonossal jól ment, csak azzal egyszerre 15 db-ot lehet  csinálni, ezért húzódott el ennyire a munka.

BONBON KÉSZÍTÉSE:
sok minden kell hozzá-(
Hozzávalók:
2-3 kg belga magas kakaótartalmú csokipasztilla
(étcsokis)

Egy hőálló széles tepsibe vizet teszek, erre teszem a másik kisebb tepsit, ebbe öntöm a csokipasztillákat és gőz fölött, max 60 C fokra felmelegítem, majd leveszem a kisebb tepsit a gőzről és úgy temperálok, mintha gránit- vagy márványlapon csinálnám, rendesen spatulával és széles késsel, kiemelem, lehúzom, visszafolyatom, újra ezt ismételgetem, míg 33 C fokosra vissza nem hűl. Ezt hőmérővel ellenőrzöm.

Maga a csokipasztilla tömeg kb. 40 perc alatt olvadt meg teljesen és a kihűtés ezzel a módszerrel 20 percet vett igénybe. 
így melegítettem fel a csokipasztillákat meleg víz felett

Merőkanállal a visszahűtött csokit belemerem a formába, a felesleget visszafolyatom és kézzel néhányszor az asztal lapjához ütögetem a formát, hogy az esetleges buborékok eltűnjenek.

Míg a csoki melegedett elkészítettem a töltelékek alapját:

Bonbon töltelékek:
Hozzávalók:
2 bögre csokipasztilla
2 bögre zsíros tejszín
10 dkg porcukor
5 dkg kakaópor
levettem a vízfürdőről és az edényben temperáltam
 1-2 dl Malibu rum
8 dkg vaj

Ezt az alapot ízesítem de csak akkor, amikor már a csokihéj  elkészült, akkor közvetlenül beleszórom.

Ízesítésre:
marcipán tömb
kandírozott  narancshéj
rumba áztatott kókuszreszelék
grillázs mogyoró darabkák
rózsavíz


várakozás alatt csokiba forgattam a kandírozott narancshéjat
Elég sokat kell várni az egyes részfolyamatok között a teljes dermedésre, ezért ez idő alatt 9 zacskónyi kandírozott narancshéjat csokiba forgattam és meghintettem grillázs mogyoróval ez nagyon egyszerű volt, bár sajnos nincs rácsom, így kézzel kellett abajgatnom őket.







A formába töltöttem merőkanállal a csokit, késsel 
letoltam a felesleget, egy kicsit vártam, hogy dermedjen, majd megfordítottam és visszaöntöttem az edénybe a csokit, így kaptam egy csokihéjat, amit dermedni kitettem, majd marcipán darabkát és apróra vágott kandírozott narancshéjat tettem rá, ráfolyattam a tölteléket, ezt is lesimítottam, ezt is hagytam dermedni, majd a végén egy csokiréteggel lefedtem az egészet, a felesleget itt is késsel letoltam róla.


Hát most őszintén megmondom, hogy nem gondoltam volna, hogy ennyi munka van vele. Csak úgy eszi a sok csokit, nagyon lassan haladok és  igazából a végeredménnyel sem vagyok elégedett. 
Na ezért van az, hogy a Chefparade Csokiműhelyben bérleni is lehet a helyiséget ajándék bonbon készítésére, mert a konyhám nincs felkészülve ekkora feladatra és a  lelkesedésem is egy kicsit alább hagyott.

A részfolyamatok között mindig elmosogatok, rendet rakok (ez az én heppem) és tálcára teszem a bonbon formát is, így könnyebb a takarítás.
ezek mennek még a töltelékbe

marcipán is került  töltelékbe


Malibuba áztatott kókuszt adtam a töltelékhez


ennél a belsejében van a grillázs mogyoró, kívül a kandírozott narancshéj

ebbe rózsavizet is tettem a narancshéj mellé



trüffelek becsomagolva

A trüffeleket úgy készítettem, hogy a megmaradt olvadt csokit és a megmaradt töltelék alapot összekevertem, adtam hozzá kandírozott narancshéjat és grillázs mogyorót, öntöttem még hozzá rumot, jól összekevertem és ezt a masszát tettem a szilikon formába, kihűtöttem és kakaóporba forgattam, bár szép fényes volt a felülete, de szerettem volna megkülönböztetni a többiektől.

Az íze a bonbonoknak mennyei, de tényleg nagyon finomak, remélem, hogy kellő képen fogják értékelni majd akiknek ajándékba szánom. 

Ui.: Most olyan fáradt vagyok, hogy úgy gondolom, nem fogok többet bonbont készíteni, de magamat ismerve ez változhat később:))

díszítés előtt
2011.12.23.

díszítés után
Ma reggel frissen ébredtem és befejeztem a tegnap abbahagyott bonbon készítést, végül is még 3 adagnyi lett belőle, azaz +45 db természetesen a szilikon formával.
A díszítést úgy csináltam a tetejére, hogy a kész és formából kinyomkodott bonbonok tetejét kettesével megkentem olvadt csokival és feldíszítettem.
Ezeket is celofánba csomagoltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése