2011. 07. 29.

TÚRÓS CSUSZA HÁZI TÉSZTÁVAL

Minden reggel korán kelek akár kell, akár nem, mert a macskák megszokták, hogy hajnalban kapnak enni. Vagyis ez így nem is pontos, a macskák hajnalban addig nem hagynak aludni, míg fel nem kelek és nem adok enni nekik. Ilyenkor van, hogy még visszafekszem (juj de jó) van, hogy elkezdek a konyhába tevékenykedni (azt is szeretem).
Na ma pont ilyen nap volt, tudtam, hogy  1 adag étel van már csak a hűtőbe, azt a gyerek viszi el a munkába, (minden napra van meleg étel) na és én?
Tegnap már megvolt a heti bevásárlás (kedven sincs lemenni) és csak mára akartam valamit csinálni. Túró van, tejföl van, bacon szalonna van, de tészta az nincs. Nem számít, csinálok ez még olcsóbb is és mennyivel finomabb.


TÚRÓS CSUSZA  HÁZI TÉSZTÁVAL:
Hozzávalók:
4 adagra


1 db tojás
0,5 kg liszt

víz
1/4 kg túró
20 dkg bacon szalonna
375 ml tejföl 
(mert sok tejföllel szeretjük)

olaj


Elkészítés:


Egy tálba beleszórom a lisztet, sózom, hozzáadom a tojást (azért nem tettem bele többet, mert akkor nagyon kemény lesz a tészta, bár 1-2 sárgája a színét szebbé tette volna), hideg vizet eresztek bele egy keveset és kézzel addig gyúrom amíg sima rugalmas tésztát kapok.

Sodrófával, lisztezett asztalon vékonyra kinyújtom.

Mivel nekem nincs olyan hatalmas munkaasztalom, így először a 2 szélét vagdostam fel, aztán a középső részt még egy kicsit nyújtottam és csak utána szeleteltem.



kb. 10 percig főztem a tésztát sós, olajos vízben,majd leszűrtem, kiöblítettem (mivel friss a tészta ezért egy kicsit lisztesebb volt a főzővíz).

A bacon szalonnát felkockáztam és kevés olajon megpirítottam.

Pár szemet díszítésre félreraktam a többit a leszűrt tésztával összekevertem, hogy ne vesszen kárba egy csepp sem. Megsóztam.

Tejföllel bőven elláttam, a túrót is elosztottam rajta, mindezt rögtön azokban az üvegedényekben, amiben melegítjük őket. Évek óta nem használok műanyag edényeket mikrózáshoz, mert régebben olvastam, hogy esetleg kioldódhat valami, meg csúnyák is a műanyag edények, elszíneződnek, karcolódnak, az üveg meg szép is, higiénikus is és valószínűleg nem oldódik ki belőle semmi.:)) Jó nem akarok 100 évig élni, na de azért mégis:))

Az egész elkészítési ideje: 1,5 óra volt, úgy, hogy amíg a tésztát nyújtottam, már forrt is a főzővíz és ebben a 1,5 órában már benne van, hogy el is mosogattam és meg is ettem egy adagot belőle.




                  Ezt a kis helyes adagot, már meg is reggeliztem, mert nem bírtam megállni:-(

Közeleg a szülinapom, de jó lenne, ha kapnék egy jó kis tésztakészítő gépet,persze nem azt az olcsót, ami azonnal szétesik, hanem valami örök darabot!















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése