2012. 12. 25.

SACHER TORTA GYORSAN ÉS KENYERET IS SÜTÖTTEM

Tegnap a Kriszti volt nálunk vendégségbe, ma mi megyünk hozzá. A bejgli már nagyon uncsi, úgyhogy  egy gyors Sacher tortát készítek. Gyors, mert 1 órára megyünk és fél 11-kor jutott eszünkbe, hogy vigyünk sütit.



Sacher torta




SACHER TORTA:
Hozzávalók:
10 dkg étcsoki (lehetne a duplája is)
20 dkg vaj
15 dkg cukor
6 db tojás (voltak benne ikertojások is)
1 csomag vaníliás cukor
fél csomag sütőpor
1 evőkanál holland kakaópor
1 evőkanál zsemlemorzsa
4 evőkanál liszt


Töltelék:
házi sárgabarack lekvár


Tetejére:
10 dkg étcsoki
3 evőkanál cukor
1 evőkanál holland kakaópor
8 dkg vaj
3 evőkanál víz

pár kandírozott virág szirom

Elkészítés: Egy nagyobb tálban felolvasztom az összetördelt csokit a vajjal. Ezután beleütöm a tojásokat és hozzáadom a cukrokat. Géppel az egészet legalább 10 percig keverem.


Ezután hozzáadom a kakaóport, zsemlemorzsát, lisztet a sütőporral és ezt már nem géppel, hanem kézzel keverem össze.


Egy nagyobb 26-28 cm-es kerek formát sütőpapírral kibélelek. A sütőt előmelegítem 170 C fokra.


A tésztát beleöntöm a bélelt formába, majd 45-50 perc alatt (tűpróba) kisütöm.


Hogy gyorsabban kihűljön kiteszem a tésztát az erkélyre, majd amikor kihűlt kettőbe vágom.
Jó vastagon megkenem sárgabarack lekvárral. (lehetne rumos is, de én nem tettem bele rumot)


Ezután ráteszem a tetejét és elkészítem a csokimázat. A csokit a vajjal felolvasztom, hozzáadom a cukrot a vízzel és a kakaóport is. Lassan melegítem, hogy a cukor felolvadjon. Ezután az egészet a süti tetejére csurgatom.

Mivel sietnem kellett vele, megint az erkélyre tettem ki hűlni, pár szem kandírozott virágszirommal díszítettem.

Fincsi volt nagyon, de ahhoz, hogy a teteje is megdermedjen több időre lett volna szükség.

medvehagymás-joghurtos-burgonyás házikenyér


A délelőttbe még belefért egy kenyérsütés is, ugyan azt a burgonyás-joghurtos kenyeret csináltam mint a múltkor, de most szórtam bele egy púpos evőkanál medvehagymát is.
Ilyen jól néz ki:)

Hozzávalók:

70 dkg finomliszt
5 dkg rozsliszt
1 evőkanál medvehagyma1 nagyobb burgonya megfőzve, áttörve
2 kiskanál só
1 kiskanál cukor
1 csomag száraz élesztő
1 kiskanál sütőpor
1 kis pohár joghurt
2 evőkanál olaj


Elkészítés: A tésztát kenyérsütőgéppel dolgozom ki, mert így könnyebb. Mindent beleteszek és fél órás keverő programra állítom. Meg szoktam nézni még menet közben, hogy jó-e az állaga, akkor jó, ha egy szép, enyhén párás felületű gombócot kapok. Ha túl száraz akkor langyos vizet adok hozzá, ha nagyon kenődik vagy tapad, akkor még lisztet.

A sütőt 50 C fokra előmelegítem. Előveszek egy nagyobb jénait (az enyém ovális), aminek teteje is van. Sütőpapírt vágok bele és ebbe teszem bele az elkészült tésztát. A tetejét ráteszem és betolom a langyos sütőbe, hagyom a duplájára kelni, ez kb. 35-40 perc.

Ezután leveszem a tetejét és a megkelt tésztába késsel csíkokat vágok, hogy szebb legyen sütés után.

A sütőt felmelegítem 180 C fokra, a tetejét visszateszem az üvegtálnak és betolom a sütőbe a kenyeret.
Addig sütöm, amíg a teteje szépen elkezd barnulni, ekkor leveszem az üvegfedelet és készre sütöm.

Amikor elkészült, kiborítom, lehúzom a sütőpapírt, rácsra teszem és ecsettel langyos vízzel átkenem. Ettől egy picit felpuhul a héja. Hagyom kihűlni, majd konyharuhába csomagolom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése