2012. 11. 27.

ADVENTI KOSZORÚ HAGYOMÁNYOS MÉZESKALÁCSBÓL

Pár napja az jutott az eszembe, hogy adventi koszorút csinálok, de mézeskalácsból, Persze ez nem az én ötletem, sokan sok szépet csináltak már, én még nem, mert nem szeretem a mézeskalácsot, de ezt nem kell megenni, ajándékba meg príma lesz.

A lenti mennyiségből 3 nagyobb és 2 kisebb koszorú lett.


adventi koszorú hagyományos mézeskalácsból
ez a miénk

a szomszéd Katicáé

Beus-Attis-é

Krisztié

Jucus-é
A díszítés az nem az erősségem, hamarabb megsütök egy tucat kalácsot, mint feldíszítem, ahhoz nincs türelmem.

ADVENTI KOSZORÚ HAGYOMÁNYOS MÉZESBŐL:
Hozzávalók:
tészta:
0,5 kg méz
2-3 evőkanál sárgabarack lekvár
30 dkg kristálycukor
13 dkg margarin
4 tojás sárgája
1 tojás fehérje
1,1 kg finomliszt
1 citrom reszelt héja

1 mokkáskanál szalalkáli
1 mokkáskanál szódabikarbóna
1 csomag mézeskalács fűszerkeverék

a lekenéshez:
tojásfehérje

a mázhoz:
2 tojásfehérje
25 dkg porcukor

Elkészítés:Hőálló üvegtálba öntöm a mézet, a cukrot és a lekvárt, majd 3 perc alatt mikróban felmelegítem. (lehet lábosban is)



Egy másik tálban a lisztet keverem össze a szárazanyagokkal és fűszerekkel. A puha margarint hozzákeverem a mézes keverékhez, addig keverem amíg a cukor elolvad benne, majd összekeverem a tojásokkal és beledolgozom a lisztes keverékbe.



Összegyúrom, majd amikor szépen összeáll, elfelezem és mindkét darabot folpackba csomagolom és hűvös helyre teszem (de nem hűtőbe) 24 órára pihenni.

mennek a hűvösbe pihenni


Holnap folytatom....

Na, itt vagyok és mivel ma van a tegnap holnapja, így most az egyik tésztát kicsomagolom és  a felét 4-4  mm vastagra kinyújtom.


Az előre megrajzolt papírsablont ráteszem és kivágom.  A gyertyák helyét is kilyukasztom.
mehet a sütőbe
ezek kisebbek lettek
a kisebbhez egy tálat körbevágtam és a pohár volt a közepe 

A sütőt előmelegítem 165 C fokra. A tepsiket sütőpapírral kibélelem , majd szilikonlapon kinyújtok egy adag tésztát, körbevágom, a kisebbik sablonból kivágom a közepe részre kerülő szíveket.



Tojásfehérjével lekenem az alsó lapot, ráhelyezem a közepét, végül az egészet újra lekenem tojás fehérjével és 15-16 perc alatt megsütöm.
még melegen kiszúrom a gyertyák helyét
Még melegen kiszúrom a gyertyák helyét az alsó lapon is, ezt késsel kiemelem és kiteszem hűlni hideg helyre.

az erkélyen hűlnek

jobb felső sarokban ott a dekor ceruza, ezzel kontúrt húzok
Mikor mind az 5 db elkészült, akkor 2 db tojás fehérjét 25 dkg porcukorral kikeverek és ezt a mázat ecsettel kenem fel díszítésként, de előtte készen kapható dekor ceruzával (ez is tojásfehérje és cukor) meghúzom a kontúrokat, így már könnyebb vele dolgozni.

cukormázzal bevonom


Kis tálkába kiveszek keveset a cukormázból és 1-1 csepp ételfestékkel megszínezem, zölddel és pirossal.

Amikor elkészültem színes cukorgyöngyökkel is kirakom, majd a gyertyákat is beleteszem.

Pár óra száradás után készen is van. 4 óra alatt elkészültem az egésszel, tegnap a tészta bekeverése kb. 30 perc volt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése