2012. 11. 01.

TEPERTŐS POGÁCSA, LUSTA ASSZONY MÓDRA:)

Kis adagot készítettem, mert megmaradt egy kevés tepertő, de kidobni nem akartam. Szerintem jól nézett ki, mert húsos volt és nem túl zsíros, a Guszti szerint túl szárazra volt sütve és majdnem beletört a foga:)

A kis adag az 1 tepsit jelent, a lusta asszony módra pedig azt, hogy kenyérsütővel dolgoztattam ki és a tepertőt is csak késsel feldaraboltam, nem daráltam.

Maga a pogácsa egy alaprecept.


tepertős pogácsa

TEPERTŐS POGÁCSA:
Hozzávalók: kb. 30-35 db-hoz

15 dkg tepertő
12,5 dkg margarin

pici cukor
kevés őrölt bors
2 evőkanál tejföl
1 dl bor (száraz)
35 dkg liszt
1 csomag száraz élesztő
1,5 dl langyos tej
Tetejére:
1 db tojás

Elkészítés: A tepertőt késsel apróra vágom. A hozzávalókat a kenyérsütőbe teszem és 1,5 órás keverő-kelesztő programra állítom. Amikor készen van a tésztát lisztezett asztalra teszem, kinyújtom. Egy kis tálba bort öntök, kenőecsettel bekenem a tészta tetejét, összehatom 3 felé keresztben, majd a 2 végét is középre behajtom.
Egy nagyobb üvegtálat teszek rá (de lehet konyharuha is) és fél órát hagyom kelni. Ezután ismét kinyújtom, a borral megkenem, összehajtogatom széltében és hosszában és újra letakarom egy fél órára.
Ezt megismétlem harmadszor is, majd a sütőt előmelegítem 210 C fokra.

A hajtogatott tésztát 1,5 cm magasra kinyújtom, késsel rácsot vagdosok bele, majd kisebb pogácsa szaggatóval kiszaggatom.

Tepsibe teszem, ahol tojással lekenem a tetejét és a forró sütőben 15 perc alatt készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése