2012. 11. 15.

HÁZI TÉSZTA: SPAGETTI HELYETT SOMBRERO:)

Ez az étel is majdnem fél óra alatt elkészült, nagyon helyes kis gombával töltött sombrerok lettek belőle. A mártás az bármi lehetett volna, de volt otthon Bertolli szószom és azt tettem rá az egyszerűség kedvéért.


gombával töltött házi tészta sombrerok, paradicsomos szósszal

HÁZI TÉSZTA: GOMBÁVAL TÖLTÖTT TÉSZTA, PARADICSOMOS SZÓSSZAL:
Hozzávalók: 2 adaghoz

készül a gombás töltelék
Tészta:
2 db tojás
0,5 dl viz

kb. 20 dkg finomliszt
petrezselyem vagy oregáno vagy bazsalikom levélkék

Gombatöltelék:
4 db gomba (nagyobb)
fél sárga kaliforniai paprika
póréhagyma ízlés szerint egy kisebb darab
durvára darált színes bors
oregáno

1 lapos evőkanál libazsír

pohárral szaggatom ki a korongokat
Öntet:
Bertolli klasszikus bazsalikomos szósz
1 evőkanál cukor
oregáno ízlés szerint
őrölt babérlevél ízlés szerint egy kevés


kevés reszelt sajt a tetejére

Elkészítés: Egy tálban összegyúrom a tésztát, majd asztalon kinyújtom, lehetőleg vékonyra. Meglisztezek egy vizespoharat és azzal kiszaggatom a tésztát, páros számú legyen.

Egy nagyobb edényben sós, olajos vizet forralok.

minden 2.-ra teszek tölteléket
A gombás töltelékhez a megtisztított gombát egészen apróra vágom. A póréhagymát hosszában 4 felé vágom, majd azt is egészen kicsire felszeletelem  és a kaliforniai paprikát is kisebb kockákra vágom.


két korongot összetapasztok és meg is nyomkodom

Egy serpenyőben libazsírt melegítek, (maradt a Márton napi libából), majd a hagymát, gombát és paprikát beleszórom, fűszerezem és addig párolom, amíg a gomba a levét elpárolja.


forró vízben kifőzöm a töltött tésztákat

A kiszaggatott tészták felére halmozok 1-1 kiskanálnyi tölteléket, vizes ecsettel az üres korongok szélét megnedvesítem, hogy jobban tapadjon majd egymásra teszem őket, a széleiket lenyomkodom és egy kicsit tekerek is a szélén, így olyan sombrero formát kapok.



Mire elkészültem éppen felforrt a víz és ebbe teszem pár percre a töltött tésztákat.


félbevágtam, hogy látszódjon a töltelék:)

Abban a serpenyőben amiben a gombát készítettem, a maradék zsiradékon a Bertolli szószt is felmelegítem, tovább ízesítem, majd a kifőtt kalapokat beleforgatom.

Tálaláskor sajtot reszelek rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése