2013. 01. 02.

ŐZ SÜLT, VÖRÖSBOROS-ZÖLDSÉGES MÁRTÁSSAL

Ritkán készítek vadat, de nemrég kaptam egy nagy darab őzet. Szétbontás után látszik, hogy egészen fiatal állat lehetett, a bordáin szinte semmi hús.

Pácolás nélkül, sütőzacskóban készítem el, hogy ne száradjon ki a hús, zöldségágyon, amiből a végén mártás lesz.

tessék elhinni, hogy alul van az őz, azon a vörösboros mártás és a tetején a zsemlegombóc:)


ŐZ SÜLT , MÁRTÁSSAL:
Hozzávalók:


őz hús
3 db sárgarépa falatokra vágva
1 db fehér répa, falatokra vágva
1 db vöröshagyma, falatokra vágva
3-4 gerezd fokhagyma apróra vágva
fél zeller gumó, apróra vágva
1,5 dl vörösbor

őrölt bors
mustár
15 szem borókabogyó, szétlapítva
őrölt babérlevél
medvehagyma
kakukkfű
rozmaring

Mártáshoz:
a megfőtt zöldségek és a leve
4 dl tejföl
balzsamecet
cukor
mustár
őrölt bors
1,5 dl vörösbor
olaj
liszt


Elkészítés: A vadhúst megmosom és tálcára rakom. Minden oldalát a fűszerekkel jól bedörzsölöm, a mustárral is, majd rászórom a szétlapított boróka bogyókat.




A sütőt 200 C fokra előmelegítem. Egy nagy tepsibe teszem a sütőzacskót és beleszórom, majd szétterítem benne az összes zöldséget. Erre a zöldségágyra fektetem a húsokat.



Aláöntöm a vörösbort, szorosan lezárom a zacskót, megszurkálom egy jó pár helyen a tetején, hogy a gőzök távozni tudjanak. Ezután betolom a sütőbe és 1 órán át hagyom sülni.

Ekkorra elkészül és a sütőzacskót levágom róla. A húst, mivel nem szeletelhető a bonyolult csontok miatt, így egy konyhai ollóval levágom és tálra teszem.



A megmaradt zöldségből elkészítem a mártást. Kevés olajon rántást készítek, ebbe teszem az összetört zöldségeket, a levét, fűszerezem ízlés szerint mustárral, balzsamecettel, cukorral, borssal, majd fellazítom a vörösborral  (botmixerrel pépesítem) és végül a tejföllel.


A húsokat 4 tálba szedem ki, a mártást elosztom rajta és zsemlegombóccal tálalom.


A zsemlegombócot mivel el kellett mennem, már csak este csináltam meg, így a szép tálalás is elmaradt, mert nem ma esszük meg.    Bocsiiiiiii:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése