2013. 01. 13.

SPENÓTOS HÁZI TÉSZTA, TEJSZÍNES-GOMBÁS-ZÖLDSÉGES SZÓSSZAL

Mára egy könnyű tészta étel következik, 40 perc alatt elkészíthető úgy is, hogy a tésztát magunk csináljuk:)


spenótos házi tészta, tejszínes-gombás-zöldséges szósszal


SPENÓTOS HÁZI TÉSZTA, TEJSZÍNES-GOMBÁS-ZÖLDSÉGES SZÓSSZAL:
Hozzávalók:

tésztához:
3 db tojás
30 dkg liszt

0,5 dl langyos víz
3-4 gombóc fagyasztott leveles spenót

szószhoz:
0,5 kg gomba
30 dkg zöldségkeverék (én kínait használtam)
póréhagyma, ízlés szerint
4 gerezd fokhagyma
2 evőkanál házi lecsó

őrölt színes bors
oregáno
petrezselyem levél
olaj
3 dl tejszín
kevés keményítő

tetejére:
reszelt sajt

Elkészítés: A szósszal kezdem: egy nagyobb serpenyőbe olajon az apróra vágott póréhagymát megdinsztelem. Belekanalazom a házi lecsót, majd hozzáadom a tisztított és feldarabolt gombát. Sózom, borsozom, majd amikor a levét elpároltam, hozzákeverem a zöldségeket. Fűszerezem sóval, borssal, oregánoval és petrezselyemmel, majd pár percre lefedem.



párolódik

A végén kerül bele a zúzott fokhagyma, 4 nagy gerezdet raktam bele, mert a gomba és a fokhagyma jó barátok:)


a tejszínt is belekevertem

A tejszínt ráöntöm, majd egy kevés keményítővel besűrítem, hagyom egyet rottyanni és készen is van.
végül kevés keményítővel besűrítettem
A spenótos tésztához a fagyasztott spenótot kiolvasztom. Egy tálban összegyúrom a tészta hozzávalóit, majd tésztagéppel kinyújtom (5-ös fokozatig) , végül metéltre vágom.



nyúlik a spenótos házi tészta:)

Forró, sós vízben 1-2 perc alatt kifőzöm, majd tálaláskor reszelt sajtot hintek a tetejére.


a motor kell hozzá, mert különben sokkal lassabb



3 tojásból, 4 adag lett, elég gazdaságos:)


fincsi volt, jó étvágyat!

Nagyon hamar elkészült és mégsem a hagyományos, húsmentes tésztaétel:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése