2013. 01. 13.

KRÉMES-SZILVÁS SÜTI

Ez a süti szintén menet közben alakult, de nem rossz, nem rossz:)

Reggel arra gondoltam, hogy valamilyen szilvás sütit csinálok, legyen sült az egész, ne legyen pite féle, de legyen valami nedves is benne, először a tejfölre gondoltam, de mivel csak 2 nagy pohárral van itthon az meg kell majd a kukorica salihoz, így a tejszínhez fordultam.

A végeredmény tetszik, illatos és finom, úgyhogy most ezt osztom meg:


KRÉMES-SZILVÁS SÜTI:
Hozzávalók:


Tészta:
25 dkg margarin
15 dkg cukor
40-45 dkg liszt
1 db tojás
1 csomag sütőpor
1 citrom reszelt héja
pici só

80 dkg felezett, magozott szilva

3 marék durvára tört dió

3 db tojás
1 csomag vanília puding
4 dl tejszín
3 evőkanál cukor
1 kiskanál őrölt fahéj
rumaroma ízlés szerint

Elkészítés:A tésztához egy nagy tálban összegyúrom a puha margarint a többi hozzávalóval.

A sütőt előmelegítem 180 C fokra. Egy közepes méretű tepsibe nyomkodom a tésztát (egy picit tapadós) és 13 perc alatt elősütöm.

a krém hozzávalói összekeverve, dió durvára törve


Ezután szilvával kirakom a tetejét és elkészítem a krémet.


mehet a sütőbe

Egy tálban összekeverem a tejszínnel a hozzávalókat, majd felfőzöm mint egy pudingot, csak állandóan kevergetve, mert leragad.


35 perc alatt megsül

Ezt a sűrű masszát ráöntöm a szilvák tetejére, elsimítom, majd durvára darált dióval megszórom a tetejét és visszatolom 35-40 percre a sütőbe.



Készen is van, csak kihűlés után szeletelem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése