2012. 09. 16.

CSOKIROLÁD és egy felfedezés:)

Egy gyors csokis sütit akartam összedobni és közben egy csodás felfedezést tettem. A miértre nem tudom a választ, de mindenkinek ajánlom, ha piskóta roládot akar készíteni, hogy ezentúl így tegye:)

Mit változtattam? Nem választottam szét a tojásokat, hanem porcukorral (máskor kristálycukorral csinálom) egy pici tejjel és együtt vertem fel (piskótánál mindig szétválasztom a tojásokat, külön verem fel a fehérjét habnak és külön a sárgáját, majd összekeverem) jó sokáig géppel a piskóta tésztát. A végeredmény a képeken is látszik, egy rugalmas, apró lyukacsos szerkezetű piskóta, ami feltekerés során sehol sem repedt meg még egy picit sem:)  Ezentúl így csinálom!



csokirolád
CSOKIROLÁD:
Hozzávalók:


nagyon szép a tészta, rugalmas, egyben van
tészta:
4 tojás
4 evőkanál porcukor
0,5 dl tej
4 evőkanál liszt
pici só
fél csomag sütőpor

krém:
2 dl habtejszín 32 %-os állati
10 dkg vaj
12 dkg margarin (lehetne mind margarin vagy mind vaj is)
8-10 dkg cukor
8 dkg holland kakaópor
0,5 dl erős eszpresszó kávé

Elkészítés: 1 tálba ütöm a tojásokat, majd porcukorral, pici sóval, tejjel 8-10 percen át géppel, együtt verem fel habosra a tojásokat. Ezután adom hozzá a lisztet és a sütőport, majd sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm.
Elsimítom és előmelegített sütőben 180 C fokon 14 perc alatt készre sütöm.

a krém 2/3 részével megkenem belül a többivel bevonom
Még melegen kiveszem a sütőpapírral együtt és feltekerem lazán, majd hagyom kihűlni.

a két végét mindig megeszem, így könnyebben ráfér a tálcára:)
A krémhez egy edényben a vajat, a margarint (ja azért csináltam vegyesen, mert csak 10 dkg vaj volt itthon, de az kevés így margarinnal pótoltam) a cukrot és a tejszínt állandóan kevergetve 10 percet forralom. A vége felé a kávét is beleöntöm.
Ezután a tűzről lehúzom és a kakaóport beleszitálom ezt is állandó kevergetés mellett. (ha csak úgy beleszórom akkor csomós lesz)

nyammi, nagyon fincsi és egyszerű
Egy nagyobb lábosba jeget teszek félig, és erre teszem a krémet, így gyorsan kihűl. Persze kevergetem néha, amikor látom, hogy dermedni kezd, akkor géppel ezt is kikeverem szép selymesre.



A krém 2/3 részét belülre kenem, a többit kívülre, majd a kenőkéssel rálapogatok és így kisebb csúcsokat húzok a krémből, ez a díszítés, nem is kell rá más.


1 megjegyzés: