2012. 09. 15.

ÍR ALMATORTA HELYETT SZILVATORTA

Ezt a sütit már egyszer csináltam, Rachel Allen könyvéből néztem ki, de most nem almával készül, hanem szilvával.

A Juci szülinapjára küldöm, mert úgy vettem észre, hogy ha jön hozzánk, akkor előszeretettel pusztítja a gyümölcsös sütiket, sokkal inkább mint a csokisat.

A tésztáját tekintve inkább pite, de Rachel is tortának hívta:)

szilvatorta vagy szilvás pite
SZILVATORTA VAGY SZILVÁS PITE:
Hozzávalók:

33 dkg finomliszt
12 dkg vaj
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
fél csomag sütőpor
1 db tojás
1 dl tej
pici só

kevés zsemlemorzsa
70 dkg magozott, felezett szilva
fél mokkáskanál őrölt fahéj
fél mokkáskanál őrölt gyömbér
2 lapos evőkanál cukor

1 citrom reszelt héja

Díszítéshez:
piros ételfesték 1-2 csepp
kék ételfesték 1-2 csepp
zöld ételfesték 1-2 csepp
citromlé nagyon kevés
porcukor kevés

Elkészítés:
A puha vajat a liszttel elmorzsolom, majd hozzáadom a felvert tojást, a tejet és a sót meg a vaníliás cukor felét. Összekeverem és egy egészen lágy tésztát kapok.


a tészta felével kibélelem a pite formát
A sütőt előmelegítem 175 C fokra.

nem sajnálom belőle a szilvát:)
Egy közepes méretű pite tálat (vagy hőálló tányért) kivajazok és ebbe nyújtom vagy nyomkodom bele a tészta felét. Rápakolom  a tésztára a szilvákat, jó szorosan. Meghintem fahéjjal, gyömbérrel, cukorral és zsemlemorzsával.

ízesítem és kell bele a zsemlemorzsa, mert nélküle szétázhat a tészta
Lisztezett asztalon kerekre nyújtom a megmaradt tésztát, ráemelem a piteformára, a széleit lenyomkodom.

mehet a sütőbe

A maradékból szilva formát és levélformát készítek a tetejére, a közepén vágok egy kereszt alakú nyílást a keletkező gőzöknek.
Addig sütöm, amíg szép aranyszínű ropogós lesz a külseje, ez kb. 60-65 perc.

megsült

először a szilvákat kenem be

Felirat hozzáadása
A végén a kék és piros ételfestéktől porcukorral és egy minimális citromlével lila színű cukormázat készítek, ezzel bekenem a szilva formát, majd ugyanígy a zöld cukormázzal befedem a leveleket.

közben még sütöttem egy hagyományos szilvás pitét is
Remélem a Jucinak nemcsak ízleni, de tetszeni is fog:)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése