2015. 05. 31.

EGYSZERŰ DE NAGYSZERŰ TÚRÓTORTA, ÁFONYÁVAL

Tegnap ígértem, hogy megsütöm és meg is sütöttem. Bármilyen gyümölccsel, esetleg a nélkül csak mazsolával is nagyon finom, én azért választottam az áfonyát, mert volt itthon a fagyasztóba és a friss epret inkább megettem magában:-)

EGYSZERŰ TÚRÓTORTA, ÁFONYÁVAL:
Hozzávalók:

a tésztához:
1 egész tojás
5 dkg cukor
10 dkg vaj
15 dkg liszt
fél csomag sütőpor
pici só
fél csomag vaníliás cukor

túrókrémhez:
0,5 kg tehéntúró
0,4 dl tej
4 dl tejföl 20 %
3 db tojás
1 csomag főzős vanília pudingpor
15-20 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
1,5 csomag vaníliás cukor
5 dkg vaj

tetejére:
1 doboz áfonya (20 dkg)

Elkészítés: Először a tésztát állítom össze, a puha vajat összekeverem az összes hozzávalóval, pár percet pihentetem a hűtőben,majd attól függően, milyen tepsibe teszem (én szeretem a szögleteset,mert így könnyű tálcára tenni és nem foglal annyi helyet a hűtőben, mint a kerek) a tepsi alját kikenem vajjal és bele nyomkodom a tésztát, lehetne nyújtani is az állagát tekintve, de így gyorsabb.

A sütőt előmelegítem 170 C fokra.

Beteszem a tésztát és kb 15 percig elősütöm.

Túrótöltelék: Először a száraz hozzávalókat teszem egy nagyobb tálba, túró, pudingpor, cukor, vaníliás cukor, összekeverem, majd az egész tojások, a tejföl, vaj, összekeverem végül most már géppel keverve hozzáadom a tejet is. Legvégén reszelem bele a citromhéjat.

Ezt az egészet ráöntöm a tésztára, meghintem az áfonyával , majd visszatolom a sütőbe és min. 60 percig sütöm. Tűpróba.
Majd elzárom a sütőt, de a melegben hagyom kihűlni.



Jó étvágyat hozzá!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése