2012. 07. 22.

EGYBEN SÜLT SERTÉSHÚS, SÜTŐZACSKÓBAN SÜTVE

A tegnapi oldalas amit szintén sütőzacskóban sütöttem olyan jól sikerült és utána a mosogatás is gyorsabb volt, így ma megint zacsiban sütök, de most sertéscombot. A fűszerezése egy kicsit más lesz, mert adok hozzá gyömbért, chilit és curryt is.



egyben sült sertéscomb, petrezselymes burgonyával


egyben sült sertéscomb, petrezselymes burgonyával
EGYBEN SÜLT SERTÉSHÚS, SÜTŐZACSKÓBAN SÜTVE:
Hozzávalók:


a hús befűszerezve
1-1,5 kg sertés comb
2 db vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 db étkezési paprika
2 evőkanál zsír
fél ujjnyi friss gyömbér
curry por

őrölt kömény
őrölt bors
őrölt chili
majoránna


1 db sütőzacskó


köret:
petrezselymes burgonya


Elkészítés: A combot (dióját) megmosom és cérnával átkötözöm, hogy megtartsa sülés közben is a gömbölyű formáját.

Egy sütőzacskóba teszem a zsírt, az apróra vágott hagymát, fokhagymát és gyömbért. Mellé teszem a feldarabolt paprikát is.

mehet a sütőbe
A húst körben meghintem a fűszerekkel, majd a zacskóba teszem, megszurkálom  és lezárom. (Nem kell bele más folyadék).

A sütőt előmelegítem 190 C fokra és 100 perc múlva ránézek a húsra. Ekkor maghőmérővel megnézem a hőmérsékletet, ami akkor jó, ha eléri a 73 C fokot.
kívül egy kicsit még sápadt ezért visszatolom a sütőbe
Ha megfelelő a hőmérséklete a húsnak akkor kibontom a sütőzacskóból és az egészet átteszem egy kisebb hőálló tálba, a zacskót leveszem róla, a sütő hőmérsékletét visszaveszem 160 C fokra és légkeveréssel megsütöm a húst. Ez további 20 percet vesz igénybe, közben persze a szaftjával locsolgatom.


amikor megsült egy 15 percet hagyom állni, utána szeletelem


látszik a képen, hogy omlós, porhanyós de nem száraz a hús 
Amíg sül a hús, elkészítem a petrezselymes burgonyát. A burgonyát héjában, sós vízben megfőzöm, majd megpucolom, feldarabolom és kevés olajon megpirítom, sóval és petrezselyemmel meghintem.





ezt ette a Guszti

ezt pedig én:)
Amikor elkészült, kiveszem és felszeletelés előtt pihentetem negyed órát. Házi kovászos uborkával és a petrezselymes burgonyával tálalom.


A zsírt átszűrtem és egyrészt meglocsoltam vele a burgonyát és a húst, a maradékot pedig egy kis tálkába tettem, jó lesz majd kenyérrel. Ha gyömbér nem lett volna benne, akkor nem kellene átszűrni, de a gyömbér az állás hatására megkeseredik és úgy már nem finom.


A fűszerezése nagyon finom volt így, nem kell megijedni a currytől és a gyömbértől, nagyon harmonikus a végeredmény. A sütőzacskó meg biztosította, hogy porhanyós legyen a hús és ne száradjon ki.



1 megjegyzés: