2012. 02. 13.

VALENTIN NAPRA: CSOKIS-MEGGYES-NARANCSOS MÁZAS MUFFIN

Holnap Valentin nap lesz és mivel vannak aranyos szívecskés kapszlijaim, most felhasználom:)

Muffint csinálok, színes cukormázzal, olyan  bizsut:)) Hihi, erről most az jutott az eszembe, hogy amikor egészen kislány voltam akkor nyúztam anyámat egy rózsaszín vagy világoskék lakkcipőért. Persze sosem kaptam, mert erre mondták azt nekem, hogy olyan bizsu. A fekete az nem volt az:-(


muffinok szép kis szívecskés kapszliban


VALETIN NAPI: CSOKIS-MEGGYES-NARANCSOS  MUFFIN:
a mogyorót végül nem is raktam bele
Hozzávalók:  12 db-hoz
4 db tojás
18 dkg margarin
4 evőkanál cukor
6 evőkanál liszt
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1 db mandarin leve  (lehet narancs is)

2 marék csokipasztilla
kandírozott narancshéj apróra vágva
12 kiskanálnyi meggy dzsem
őrölt fahéj
2 csomag puncs ízű cukormáz
a tészta állaga : puha, rugalmas
rákanalaztam a  meggyet
pár csepp piros ételfesték
pár csepp cherry aroma
cukor szívek


Elkészítés: A tojásokat szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem.

Egy másik tálba a margarint felolvasztom, beleteszem a tojások sárgáját, cukrokat, mandarin levet, sót és jól kikeverem.

kevertem egyet rajta






Ezután hozzáadom a sütőporos lisztet és a tojáshabot, ezzel már óvatosabban keverem, végül belekerülnek a csoki pasztillák és a kandírozott narancshéjak is.

A muffin formát kikenem margarinnal, a sütőt előmelegítem 170 C fokra.

Mindegyik formát 3/4 részig megtöltöm a tésztával, 12 db után pont el is fogy.


A tetejére kanalazok a meggy dzsemből, majd egy mozdulatot fordítok rajta, hogy egy kicsit keveredjen a tésztával.

Előmelegített sütőbe tolom és tűpróbáig sütöm, majd hagyom teljesen kihűlni és óvatosan kiveszem a formából.

A cukormázat az ételfestékkel és az aromával meg picike vízzel kikeverem, hogy kenhető mázat kapjak, és ezzel a mázzal kenem le a muffinok tetejét. Megszórom cukor szívecskékkel és hagyom  megszilárdulni rajta.
1 csomag cukormáz csak 6 db-ra elég

Végül szívecskés kapszlikba teszem és készen is van.

nekem tetszik:)

készen van


Ja azt nem is írtam, hogy mindig reménykedem abban, hogy 1 csomag elég lesz a cukormázból, de soha sem elég. Azért különböző színűek, mert az első adagba tettem piros ételszínezéket, a második adagba nem tettem, csak a cherry aromát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése