2011. 09. 28.

PUNCSTORTA MEGGYEL, PÁLINKÁS CUKORMÁZZAL 40 PERC ALATT

Igen, igen, néztem az órát, a 38. percben raktam be a kész sütit a hűtőbe dermedni egy kicsit, mielőtt felszeletelem. Tudom, hogy nem a legszebb így, hogy az oldalán nincs cukormáz, de ez most így sikerült.

MEGGYES PUNCSTORTA  PÁLINKÁS CUKORMÁZZAL:
Hozzávalók:
tészta:
6 tojás
6 evőkanál cukor
7 evőkanál liszt
6 dkg vaj
pici só
1 csomag sütőpor


házi sárgabarack lekvár
rumaroma
380 ml házi darabos meggydzsem
őrölt fahéj
5 dkg cukorból szirup


tetejére:
1 csomag puncs cukormáz
2 evőkanál porcukor
3 evőkanál házi pálinka
5 csepp piros ételfesték
cukor szívecskék


Elkészítés: Előmelegítem a sütőt 180 C fokra. Egy nagyobb tálban egy fél üveg házi darabos meggydzsemet (ha nincs akkor fél kiló friss vagy fagyasztott meggyből cukorral egy sűrű de még darabos dzsemet főzünk 20 perc alatt) összekeverem a cukorral, egy kevéske vízzel, őrölt fahéjjal és a mikróban 2 perc alatt felforralom.

Kiveszem, átkeverem, hozzáadom a rumaromát és félreteszem.
A piskótához a tojásokat szétválasztom, a fehérjét egy kanál cukorral kemény habbá verem a sárgáját a többi cukorral, sóval, puha vajjal szintén jól kikeverem, majd hozzáadom a lisztet és a sütőport végül belekeverem a fehérjehabot.
Egy nagy tepsit kibélelek sütőpapírral, ebbe öntöm a tésztát, majd 12 perc alatt készre sütöm. Ha készen van kiveszem, a papírral együtt átemelem a piskótát az asztalra (nem kell várni, hogy kihűljön) és a két hosszabbik széléből csíkokat vágok, a közepén pedig két egyforma méretű lapot hagyok, ezek lesznek az alja meg a teteje. A szélén lévő csíkokat felkockázom és mehet bele a meggyes keverékbe, jól átforgatom és készen is van.

Az alsó lapot megkenem sárgabarack lekvárral, erre halmozom kézzel, mert így egyszerűbb, a tölteléket, a teteje lapot is megkenem sárgabarack lekvárral, ez lesz a belső fele és ráfordítom a töltelékre.

Eligazítom a kezemmel a széleit, lenyomkodom.

Jöhet a cukormáz. Egy tálkába beleszórom a készen vett puncsmázat, 5 csepp ételfestéket és a két nagy kanál porcukrot. Kevéske házi pálinkával nedvesítem, jól kikeverem, majd a süti tetejére simítom. Megszórom dekor cukorral és készen is van.


Na, már fel is szeleteltem, hát 2 szelet bánja, mert azonnal megettem:))
Embertelen jó a pálinkás máz rajta! Nem szeretem az alkoholt egyáltalán semmit nem is iszom csak sütök-főzök vele, de a Guszti pálinkája, hát mennyei:))

Korábbi blogbejegyzésben leírtam több puncstortát is amiket szoktam csinálni, azokba teszek, diót, aszalt gyümölcsöket, kandírozott narancshéjat vagy reszelt narancs héjat, meggybefőttet és néha kakaóport is, de ezt most ilyen egyszerűen csináltam, persze nagyon-nagyon fincsi így is.
A csúnya alumínium tálcáért elnézést kérek, de csak ez olyan hosszú, amekkora nekem most kellett:))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése