2011. 12. 06.

VAJAS COOKIES NON PLUS ULTRA

Ma van Mikulás és arra gondoltam, hogy holnap amikor megyek a könyvelőhöz, a csajsziknak saját készítésű kekszet viszek ajándékba. Már 15 éve ismerjük egymást az Ilivel, szerintem "Hegylakó, a MacLeod klán tagja ", mert az elmúlt évek alatt egyáltalán semmit nem változott.:))

Ilyen kekszet csinálok majd ajándékba karácsonyra  a saját készítésű bonbonok mellé illetve a Guszti saját abajgatású csoda pálinkája mellé:))

Pofon egyszerű az elkészítése csak pár dologra kell odafigyelni, hogy ne égessük el, ne szárítsuk ki, sok-sok finom aszalt gyümölcsöt tegyünk bele, ne sajnáljuk a fűszerezést.






VAJAS COOKIES GYÖMBÉRREL ÉS RENGETEG ASZALT GYÜMÖLCCSEL, NARANCCSAL, CSOKIVAL:
Hozzávalók: 66 db-hoz
35 dkg vaj
25 dkg barna cukor
20 dkg durvára tört dió
5 dkg kakaópor
10 dkg kandírozott gyömbér kocka
5 dkg aszalt ribizli (de lehet mazsola is)
3 dkg mediterrán mix (aszalványok)
10 dkg étcsoki pasztilla
3 narancs reszelt héja
5 dkg kókusztejpor (el is maradhat)
2 db tojás
80 dkg liszt
fél csomag sütőpor

2 kiskanál őrölt fahéj
fél kiskanál őrölt szegfűszeg
1 kiskanál őrölt gyömbér
pici tejszín vagy tej


Elkészítés:
A kandírozott gyömbért kisebb darabkákra vágom majd egy jó nagy tálban a kakaópor kivételével a puha vajat és az összes hozzávalót kézzel jól összedolgozom.


Ha elválik a tál oldalától, akkor elfelezem a tésztát és az egyik feléhez hozzágyúrom a kakaóport és a kis tejszínt.


Mindkét tésztából 2-2 rudat sodrok, tálcára teszem és a hűtőbe teszem egy kicsit pihenni.

A sütőt előmelegítem 180 C fokra. Nagy tepsikbe szilikonlapot és/vagy sütőpapírt teszek, a hűtőből kiveszem a tészta rudakat és 7-8 mm-es korongokat vágok belőle, ezeket a sütőlapra helyezem, egy pohár aljával ellapítom, majd betolom a sütőbe és 16 perc alatt készre sütöm.


Ha megsült kiveszem és óvatosan egy tálcára teszem a kekszeket egymás mellé, hogy ott hűljön ki, és folytatom a sütést, nekem 5 tepsinyi lett a 66 db.


Ha kihűlt vegyesen zacskókba rakom.







Azt megjegyzem, hogy amíg sültek a kekszek, főztem egy kávét. Ahogy a csésze fölé hajoltam és megcsapott a finom kávé illat illetve mellé a kekszek illata, hááááát, felért egy orr-orgazmussal.:))





Az elkészítési ideje 2 óra volt, úgy, hogy közben el is mosogattam, rendet is raktam és be is csomagoltam őket.


2011.12.12.

Tegnap csináltam újabb 76 db-ot, mert az előző adagot már elajándékozgattam. Nagy sikere volt, többen visszatelefonáltak, hogy elkérjék a receptet, ami nekem nagyon jól esett:))

És nemcsak cookies sütés volt tegnap, hanem rengeteg narancshéj kandírozása is, mert ebbe az adagba 30 dkg-ot tettem a kandírozott narancshéjból. Ezt még 1 hónapja csináltam, de most, hogy a Guszti narancs-banán párlatot fog főzni (idén utoljára), volt egy csomó narancshéj.  Akit érdekel a 2011.12.11.-i blogbejegyzéseben részletesen leírtam, a lényeget elmondva: felfőztem a narancshéjakat először sima vízben, ezt leöntöttem, aztán cukros vízben, ebben állt az erkélyen 6 napot, lefedve. Ezután leszűrtem, apróbbra vágtam, újabb cukros vízben forraltam fél órát, ezt is leszűrtem és itt jött a nagy ötlet, hogy tepsibe tettem és légkeveréssel 120 C fokon félig megszárítottam. Ezután cukorba hempergettem és üvegekbe töltöttem, így került a hűtőbe.
Ez eddig a legjobb megoldás, szerintem a narancshéj kandírozására.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése