2011. 12. 27.

SAJTOS ROLÓ GYORSAN

A szomszédunk a Katica nagyon isteni és szép sajtos rolókat tud csinálni. Mértani szabályossággal tekergeti a méretre vágott farudakra a leveles tésztát, ( a végeredmény éppen ezért gyönyörű ), szóval ritkán csinál.

2011.12.30. ma megérkezett a Katica féle sajtosroló is

Tegnap filmezés közben nagyon ettem volna, de akkor már késő volt, így ma reggel 7-kor nekikezdtem. 8-ra már el is mosogattam, lefényképeztem és telezabáltam magam vele. Persze az enyém nem olyan szép, de ugyanolyan finom:)

2011.12.30.

A Katica féle sajtos roló is így készül, de a Tanta Fanny tészta olajozott farudakra van feltekerve, nem felezte el a tésztát, hanem 1 cm-es csíkokat tekert fel. A krémhez pedig 3 féle sajtot használt: trappistát, füstölt sajtot és tejszínes krémsajtot a tömlőset. A rolók tetejét pedig megkeni egy kis tojással. Persze ez a gondosság, időben is több.



SAJTOS ROLÓ:
Hozzávalók:


1 csomag Tante Fanny készre nyújtott friss leveles tészta
10 dkg vaj
2 dl tej
2 kanál liszt
1 tojás sárgája

30 dkg reszelt sajt


Elkészítés: A sütőt előmelegítem 200 C fokra. A sajtot lereszeltem egy tálba. Egy kisebb edényben a tejet és a lisztet felfőzöm, majd lehúzva a tűzről belekeverek egy tojás sárgáját és a fele reszelt sajtot illetve a felkockázott vajat és jól kikeverem. Ez a töltelék.

A leveles tésztát kitekerem, keresztben elfelezem, 1-1,5 cm vastagságú csíkokra vágom és sütőpapírból tekert hengerre tekerem őket. (az első rúdhoz vágtam egy csíkot a sütőpapírból, de a többi az a tészta saját papírja volt, amiről már leszedtem és feltekertem a tésztát)

Mire feltekertem a sütő be is melegedett, és betettem, pár perc alatt készre sült. Kivettem és még melegében letoltam a papírról, de szerintem kihűlve sem ragadt volna hozzá és akkor nem a forró tésztához nyúlkálok.

Sajnáltam volna egy jó, eldobható nyomózsákot elpazarolni a sajtkrém töltésére, így egy tiszta zacskóba töltöttem a krémet, a végét levágtam és a hengereket mindkét oldalukon megtöltöttem, mindegyiket egyszerre. Ezután mártottam a két végüket a reszelt sajt másik felébe.

Készen is van, isteni finom, nagyon egyszerű:)

Egy egészen kevés sajtkrém kimaradt és mivel délután rántott húst csináltam, így már eleve úgy vágtam a szeleteket, hogy egy kis zsebet vágtam bele, ebbe tettem a maradék sajtkrémet és azért, hogy lehetőleg ne csurogjon ki sütés közben, 2 x paníroztam be.
Bő olajban, de nem túl forróban (ne lobogjon csak percegjen a hús körül), hogy átsüljön, kisütöttem.
Sült krumplival pont jó volt:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése