2011. 12. 03.

DIÓS-NARANCSOS SÜLT SAJTTORTA

Ehhez a sütihez hasonlót már csináltam tavaly is, de akkor a krémet nem sütöttem meg. Az ízvilága karácsonyi az elkészítése pedig nagyon könnyű. Ami itt fontos, hogy a sült sajttortákat legalább 1 órán át kell sütni és utána kitenni hidegre (mivel most tél van, én az erkélyre szoktam), felvágni csak teljes kihűlés után szabad.
Cukorból most is keveset használtam, abból ízlés szerint elbír  jóval többet is.


DIÓS-NARANCSOS SÜLT SAJTTORTA:
Hozzávalók:
Tésztához:
9 dkg vaj
5 dkg barna cukor
5 dkg durvára darált dió
1 narancs reszelt héja
1 egész tojás
18 dkg liszt
pici só
pici őrölt fahéj


Krémhez:
25 dkg mascarpone sajtkrém
2 dl tejföl
7 dkg barna cukor
1 csomag főzős vaníliás pudingpor
2 db tojás
8 dkg vaj
10 dkg durvára darált dió
1 narancs reszelt héja és leve
őrölt fahéj
Tetejére:
8 dkg étcsoki
5 dkg fehér csoki
kevés tejszín
kevés kandírozott mogyoró




Elkészítés: Először a tésztához a puha vajat a többi hozzávalóval kézzel összekeverem, egy kicsit ragad és egy 22 cm-es sütőpapírral bélelt tortaformába teszem, majd egy nedves kanállal elterítem a forma méretére.

Előmelegített 180 C fokos sütőben 12 perc alatt elősütöm.

A krémhez a puha vajt a tojásokkal és a cukorral géppel kikeverem, mehet bele a tejföl, mascarpone, pudingpor, ezzel tovább keverem, végül a többi hozzávalót is belekeverem: dió, fahéj, narancslé és reszelt héja.

Az elősütött tésztára öntöm a krémet és visszatolom a sütőbe 175 C fokon legalább 1 órát sütöm.

Ha készen van hideg helyre teszem, és csak teljes kihűlés után szeletelem.

még langyosan szeleteltem a fotó kedvéért
A tetejét lehet díszíteni tetszés szerint két fajta  csokival vagy ha teljesen kihűlt akár csokimázzal is.

Finom ünnepi sütemény.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése