2011. 12. 30.

LEVELES SPENÓT, KUKORICA FASÍRTTAL

Holnap már Szilveszter, sütöm a malackarajt és készül a hidegtál is, így ma egy könnyű ebédet csináltam. A spenót az mindig finom (érdekes a sóskát nem szeretem) és könnyű a kukorica fasírt/tócsni is. Azért fasírt és nem tócsni, mert zsemlemorzsába forgatom.
Spenótból a leveleset szeretem, ami kis golyókban van fagyasztva, egyszerűbb vele dolgozni:
a képen nem látszik, mert mély a tál, de van a spenótban főtt krumpli is:)


SPENÓT FŐZELÉK,  KUKORICA FASÍRT:
Hozzávalók:
60-70 dkg leveles spenót
kukorica fasírt nyersen
9 dl tej
5 gerezd fokhagyma
őrölt bors

1 tojás sárgája
liszt a rántáshoz
olaj
0,5 kg főtt kockára vágott burgonya


Kukorica fasírthoz:
3 dl kukorica
1 db tojás
1 közepes burgonya nyersen lereszelve
1 közepes lila hagyma lereszelve

mint a fasírtot, zsemlemorzsában megforgatom
őrölt bors
petrezselyem levél
liszt
zsemlemorzsa
olaj a sütéshez


Elkészítés: 7 dl tejet a mikróban felforralok. Egy edényben olajon közepesen világos rántást készítek, belereszelem a fokhagymákat, majd beleszórom az adagokban fagyasztott leveles spenótot, a maradék 2 dl tejjel segítem, hogy könnyebben felolvadjon. Sózom, borsozom.

Kevergetem, majd amikor a 7 dl tej felforrt, hozzáöntöm és az egészet felforralom. Lehúzom a tűzről és 1 tojás sárgáját elkeverek benne.
0,5 kg kockára vágott főtt burgonyát keverek még bele, de nem teszek semmi mást, sem zsemlemorzsát sem áztatott zsemlét, mert annyi rántást készítettem, hogy a kb 1 l főzelékhez elég legyen.

A kukorica fasírthoz egy tálban az összes hozzávalót összekeverem: kukorica, tojás, reszelt nyers krumpli, lila hagyma, só, bors, petrezselyem és annyi lisztet keverek bele, hogy a képen látható állagot kapjak.
Egy tányérba zsemlemorzsát teszek, ebbe kanalanként beleteszem és kézzel fasírt formát formálok belőle, nem túl erős lángon, olajban kisütöm.

Ennyi volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése