2013. 03. 24.

MÉZES KRÉMES EGYSZERŰEN

A múlt héten az egyik srác a suliba említette, hogy szereti a mézes krémest és megígértem, hogy ezen a héten csinálok, így most nem is kellett gondolkodnom, hogy mit süssek, maradt a mézes-krémes.

Nem szórakozok gőz fölötti kevergetéssel, mert ahogy egyszerűsítettem, úgy is pont olyan fincsi lesz, mintha pepecselnék vele:)


mézes krémes

MÉZES-KRÉMES:
Hozzávalók:
Tészta:
18 dkg cukor
4 evőkanál méz (én gesztenyemézet használtam)
1,5 dl tej
1 evőkanál holland kakaópor
25 dkg margarin
2 db tojás
70 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor


a tepsire terítve a széleit levágom, hogy szép legyen
Krém:
8 dl tej
4 evőkanál búzadara
4 evőkanál liszt
rumaroma
vanília kivonat vagy cukor
25 dkg margarin vagy vaj
25 dkg porcukor

fél üveg sárgabarack lekvár (350 ml)

Tetejére:
5 evőkanál cukor
5 evőkanál víz
3 evőkanál kakaópor
8 dkg vaj

Elkészítés: Először a krémet készítem, mert annak még hűlnie kell. Egy nagyobb edényben a tej nagyobbik részét felforralom, a többiben elkeverem a búzadarát és a lisztet, majd ezt is belekeverem és felforralom. Ezután egy nagyobb üvegtálba átöntöm és hagyom kihűlni.
A porcukrot a vaníliával, a rummal és a vajjal (vagy margarinnal) habosra kikeverem, majd géppel továbbkeverve hozzáadom a kihűlt főzött krémhez.



A tésztához veszek egy nagyobb üvegedényt, ebbe öntöm a mézet, a tejet, a vajat, a cukrot és a kakaóport. Beteszem a mikróba 1 percre, amíg a vaj felolvad, majd kiveszem, összekeverem és beleszitálom a lisztet, a sütőport és hozzáütöm a 2 tojást. Ezután kézzel dolgozom tovább, addig lisztezem a langyos tésztát, amíg az edény falától elválik. Ezután négy részre vágom a tésztát.


a csokimázra várva

A sütőt előmelegítem 180 C fokra. A sütő saját tepsijének hátulját bekenem olajjal, és a méretre nyújtott tésztát ráhelyezem a nyújtófa segítségével. Itt szoktam az egyenetlen széleket levágni egyenesre egy késsel. Ezután 5-6 perc alatt megsütöm a tésztát. Nem tovább, mert akkor már nagyon törékeny és kemény lesz.
Alányúlok egy lapos késsel, majd átcsúsztatom a megsült lapot egy másik tepsibe. (ebben állítom össze a sütit) Mindjárt rákanalazom és el is simítom rajta a sárgabarack lekvárt.

az erkélyen hagytam egy kicsit hűlni, dermedni
Közben a másik 3 lappal ugyan így járok el, darabonként nyújtom, olajozott tepsi hátulján kisütöm és átcsúsztatom a másik tepsibe. A krémet elfelezem, megvárom amíg kihűl a tészta és a fele krémet elkenem rajta, ezután újabb lap következik, a másik felét is elsimítom a krémnek, végül az utolsó lappal befedem és állni hagyom egy kicsit.

jól néz ki:)

Elkészítem a csokimázat, egy kisebb edényben a hozzávalókat felmelegítem, majd amikor a cukor már biztosan elolvadt, akkor ráöntöm a süti tetejére, lapos késsel elsimítom és készen is van.



Nem szerencsés azonnal felszeletelni, mert minél többet áll, annál jobban felpuhul és könnyebb vágni, de én már nagyon "ügyi" vagyok, így a széleit élet késsel levágom, a többit felszeletelem és be is csomagolom.



Hamar megvan, nem túl drága és kiadós.

Ebédre pedig sziámi zöldségekkel, wokban készült a csirkemell, gyömbérrel, fokhagymával, curry-vel. A "kosztosnak" furcsa volt ez az ízvilág, de azért megette:) Szerintem nagyon finom volt, de én szeretem a hasonló ételeket.

sziámi zöldséges csirkemell csíkok


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése