2013. 03. 31.

HÚSVÉTI CSOKITORTA ÉS SUSHI SZÜLINAPRA

Most ugyanazt a csokitortát készítem el, mint 2 hete, de most a húsvétra való tekintettel a formája tojás alakú lesz, az ízesítése pedig rumos helyett kávés-csokis lesz.

Az egyik torta a Guszti szülinapjára készült, a sushi szintén, ami  most is vega: avokádót, hagymát, tojás omlettet, paprikát, friss ananászt és wasabit tettem bele. Az ananász nem volt túl érett így csak a friss, enyhén savanykás ízét lehet érezni.



japán omlett, paprika, hagyma, avokádó, ananász van benne és egy kevés wasabi



HÚSVÉTI CSOKITORTA:
Hozzávalók: a 2 db-hoz

Tészta:1.

3 tojás
3 evőkanál cukor
3 evőkanál liszt
fél csomag sütőpor
2 evőkanál tej
pici só

Tészta:2.

3 tojás
3 evőkanál cukor
1 púpos evőkanál holland kakaópor
2 evőkanál liszt
fél csomag sütőpor

3 evőkanál tej
pici só


Krém:
2,5 dl habtejszín 30 %-os
25 dkg margarin vagy vaj
20 dkg cukor
8 dkg holland kakaópor
1 dl erős presszó kávé

Tetejére:
2 x 90 g tortabevonó
2 x 5 dkg vaj
színezett kókuszreszelék
kevés cukormáz

Elkészítés: A krémmel kezdem, mert annak hűlnie kell. Egy edényben 10 percen át főzöm kevergetve a tejszínt a cukorral és a vajjal, kávéval, majd lehúzom a tűzről és beleszitálom a kakaóport is. Üvegtálba öntöm és hagyom teljesen kihűlni.

Amikor kihűlt géppel jó habosra kikeverem.

A tésztához az egész tojásokat a cukorral, tejjel és kakaóporral szintén 10 percen át keverem, ezután adom hozzá a lisztet, a sütőport, sót, majd sütőpapírral bélelt ovális (tojás) alakú hőálló tálba terítem el.

A sütőt előmelegítem 180 C fokra, majd kb 20  perc alatt megsütöm a tésztát.


Értelem szerűen a sárga piskótába nem teszek kakaóport. Minkét tésztát félbe vágom és hagyom kihűlni.

A torták összeállítása: egy sárga és egy kakaós piskóta kerül egymásra, a habosra kikevert krémet elfelezem és elterítem a két sütin.







A tetejére vajjal felmelegítem a tortabevonót és rákenem, majd színezett kókuszreszelékkel és cukormázzal díszítem.


Jó, jó, tudom, hogy a díszítés nem valami ügyes, de mindenki csinálja olyanra, amilyenre szeretné:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése