2013. 03. 21.

A LEGJOBB CSOKITORTÁM SZÜLINAPRA ÉS NÉVNAPRA

Ma egyszerre két tortát is csináltam, mert a fiamnak is szülinapja lesz illetve egy kedves barátnőmnek Beának,  pedig a névnapja.

Szokásom szerint hosszúkás formát készítek, mert így fér el kényelmesen a hűtőben illetve ezt egészen biztosan nem lehet elrontani. A tésztába potyogtatok meggyet is, hogy még finomabb legyen:)

A díszítést most nem én csináltam, hanem a Csiga:)



CSOKOLÁDÉTORTA, KAKAÓS-MEGGYES PISKÓTÁVAL:
Hozzávalók:
1 tortához:
tészta:
6 db tojás
3 evőkanál tej
6 evőkanál cukor
5 evőkanál liszt
1 csomag sütőpor
1 púpos evőkanál holland kakaópor
pici só
meggybefőtt, leszűrve

Krém:
25 dkg vaj
2,5 dl habtejszín
20 dkg cukor
9 dkg holland kakaópor
rumaroma

Csokimáz:
8 dkg vaj
3 evőkanál víz
3 evőkanál cukor
3 evőkanál kakaópor
rumaroma

Díszítéshez:
porcukor
citromlé
ételfestékek

Elkészítés: A krémmel kezdem, mert annak hűlnie kell. Egy edényben 10 percen át főzöm kevergetve a tejszínt a cukorral és a vajjal, majd lehúzom a tűzről és beleszitálom a kakaóport is , végül a rumaromával tovább ízesítem. Üvegtálba öntöm és hagyom teljesen kihűlni.

Amikor kihűlt géppel jó habosra kikeverem.



A tésztához az egész tojásokat a cukorral, tejjel és kakaóporral szintén 10 percen át keverem, ezután adom hozzá a lisztet, a sütőport, sót, majd sütőpapírral bélelt tepsibe terítem el. Meggy szemekkel kirakom.



A sütőt előmelegítem 180 C fokra, majd 10-12 perc alatt megsütöm a tésztát.

A torta összeállításához hosszában 3 részre vágom a tésztát, megkenem a krémmel, majd hagyom állni, amíg elkészítem a csokimázat.

A csokimázhoz egy edényben felmelegítem a cukrot a vízzel , majd hozzáadom a kakaóport és a vajat. Addig kevergetem amíg a cukor teljesen felolvad. Rumaromával ízesítem, majd egy kés segítségével a torta tetejére simítom.


A díszítéshez egy nyomózsákba töltöm a cukormázat, először a fehéret, majd utána a színeseket, külön külön.
A cukormázhoz csak a porcukrot keverem össze a citromlével, annyival, hogy éppen folyékony legyen, de ne legyen túl híg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése