2014. 12. 01.

FORDÍTOTT ALMATORTA, CSIRKEMELL BACONNEL,HAGYMÁVAL, NARANCSLEKVÁR, MANDARIN LEKVÁR

Alig van időm,így két gyorsan elkészíthető étel következik. Megsülnek maguktól, nem kell velük foglalkozni, így mással pl. lekvárfőzéssel is lehet foglalkozni.

Kezdjük a lekvárral, ebből egyszerre nem kell sokat csinálni, mert egész évben kapható, most viszont az ára nagyon kedvező volt, mind a narancsnak, mind a mandarinnak.

Hogy mire szoktam használni? Egy tálba alulra 1-2 kanál lekvár, rá egy natúr joghurt és banán karikák, fahéjjal meghintve. Ezt minden nap meg tudom enni:):) Más gyümölcs is lehet a tetején, de a banán a legfinomabb.


NARANCSLEKVÁR: és       MANDARIN LEKVÁR
Hozzávalók:
4-5 kg narancs                            4-5 kg mandarin
1 kg cukor                                   1 kg cukor 
Natrium benzoát                         Nátriumbenzoát



Elkészítés: Mindkét gyümölcsöt megpucoljuk (egyformán csináltam őket), a narancsról késsel lehántjuk a fehér külső héját, a mandarinról nem kell.



Külön lábosban főzöm meg őket, kb 3 óráig főzöm a cukor felével, majd a végén hozzáadom a cukor másik felét is. Mivel a gerezdeket elválasztó héj nem főtt szét, ezt botmixerrel pépesítettem mind a narancsnál, mint a mandarinnál, egyet még forraltam rajta és készen is van.

A befőttes üvegeket 100 C fokon megsütöm a sütőben és még melegen beletöltöm a kész lekvárt. Folpackot teszek az üvegre a kupak alá és erre szórom a nátrium benzoátot, így nem kerül a lekvárba, de évek óta így csinálom és nem romlik meg soha semmi.


A narancs héját pedig kandíroztam, úgy, hogy 3 szor kifőztem vízben és leöntöttem róla, majd a negyedik vízbe már tettem cukrot is 1:1 arányban, ezzel is főztem egy fél órát, majd magasabb peremes tepsibe öntöttem az egészet, alufóliával lefedtem és az erélyen állni hagytam a hidegben 1 hétig.



Ezután leszűrtem, vékony csíkokra vágtam, sütőpapírral bélelt tepsibe szórtam és légkeveréssel szárítottam rajta, majd amikor már nem volt nedves, akkor kristálycukorba hempergettem mindet.
Ezt is befőttes üvegekbe tettem, de a fagyasztóba tárolom felhasználásig.

Nagyon finom sütikbe és teába is.

FORDÍTOTT   ALMATORTA
Hozzávalók:
1 csomag leveles tészta
(fagyasztott vagy friss)
5-7 db alma
2 marék dió
1 csomag vaníliás cukor
2 marék kristálycukor
őrölt fahéj ízlés szerint
1-2 dkg vaj

Elkészítés: A sütőt 200 C fokra előmelegítjük, a leveles tészták szeretik a meleget.
Egy kisebb tepsibe sütőpapírt vágok, (lehetne kerek is de én tárolási szempontból most szögletest választottam) erre szeletelem az alma gerezdeket, 2 sorban is lehet. Rászórom a diót (durvára törve), a cukrokat, vajat, őrölt fahéjjal ízesítem.  Beborítom a kinyújtott leveles tésztával, az oldalait leszorítom, hogy legyen egy kis pereme,majd ha megfordítom.



Megszurkálom a tésztát és forró sütőben szép világosbarnára sütöm, ez kb 35  perc.

Ezután az erkélyre a hidegre kitettem, hűlni és csak amikor már kihűlt, akkor teszek rá egy tálcát és fordítom át óvatosan.


A sütőpapírt lehúzom és már szeletelhető is.


CSIRKEMELL BACONNEL ÉS HAGYMÁVAL:
Hozzávalók:
1-2 csirkemell filé
olaj
szeletelt bacon szalonna
hagyma
só, bors,tárkony,

Elkészítés: A csirkemellet felszeletelem, majd kevés olajon mindkét oldalát kisütöm.

Egy tepsibe sütőpapírt teszek, erre rakom a csirkemelleket, fűszerezem mindkét oldalukat, majd hagyma karikákat és bacon szalonna darabokat rakok a tetejére, így tolom be a 190 C fokos sütőbe és sütöm amíg a szalonna szépen megsül.



Krumpli főzelékkel tálaltam,  de bármilyen körettel, salátával fincsi.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése