2013. 07. 13.

KÖNNYŰ RIBIZLIS, RIZSES-JOGHURTOS TORTA

Ma vendégeket vártam és a hagyományos rántott hús (mert ezt kérték) után szerettem volna ha Titeket is megörvendeztethetem, nemcsak a vendégeimet, egy fincsi nyári sütivel.:)

/hű de belebonyolódtam ebbe a mondatba, a süti egyszerűbb lesz/



ribizlis-görög-joghurtos-rizses süti

RIBIZLIS-RIZSES-JOGHURTOS TORTA:
Hozzávalók:


Tészta:
5 tojás
5 evőkanál cukor
5 evőkanál liszt
1 sütőpor
pici só
2 evőkanál olaj
0,5 dl tej
1 púpos evőkanál kakaópor

Krém:
1 bögre rizs
6 dl tej
1 csomag főzős vaníliás puding
1 csomag habfixáló
6 dl natúr görög joghurt
1 citrom reszelt héja
15 dkg porcukor (ízlés szerint lehet több is)

kevés lekvár
tetejére:
30 dkg ribizli (lehet több is)
1 csomag zselatin (ez kevésnek bizonyult, lehet több is)

Elkészítés: 
Hagyományos piskótát készítek, de sokkal egyszerűbben, mert egyszerre teszek mindent a keverőtálba, a tojásokat, a cukrot, az olajat és géppel jól kikeverem, ez legalább 8 perc keverést jelent, ezután adom hozzá a lisztet, sütőport és tovább keverem egy kicsit, majd sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm a felét. Az edényben maradó másik félhez hozzákeverem a kakaóport és a tejet, majd ezt öntöm a tepsi másik felébe.



Előmelegített 175-180 C fokos sütőben 12 perc alatt készre sül, majd kiveszem és hagyom kihűlni.

A krémhez a rizst 2 x annyi vízben megfőzöm. A pudingport egy pohárban cukorral és kevés tejjel kikeverem, a többi tejet hozzáöntöm a megfőtt rizshez, felforralom, hozzáadom a pudingport és a citromhéjat.


Forralás után hagyom kihűlni, ha kihűlt belekeverem a görög joghurtot , amit előtte elkevertem a habfixálóval vagy zselatinnal, mindegy, hogy melyik, csak egy kicsit megfogja.



A torta összeállítása: A megsült piskótát félbevágom, a kakaós rész kerül alulra, erre kenek egy vékony réteg barack lekvárt, majd a rizses-joghurtos krém felét. Erre teszem (most már keretet teszek köré) a másik piskóta lapot, majd a krém másik felét. A tetejét megszórom a ribizlivel, elkészítem a zselét (ami persze kevés lett), megpróbálom elkenni rajta, amennyire lehet.



Jót tesz neki 1 éjszaka állás a hűtőbe.


Kingát tetoválja a Csiga:)

készen van a tündér-lepke:))

Ez is ma készült:)

ez pedig az én bal karom:)
ez a jobb lábam 2013.08.11.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése