2013. 02. 21.

MEGGYES-DIÓS PITE, (KÖNNYŰ ÉS PUHA TÉSZTÁVAL)

Ma sütnöm kellet, hogy ezzel vigasztaljam magam:) Miért? Mert tegnap házhoz mentem egy virtuális pofonért, amit egy ügyvédtől kaptam és meg is érdemeltem, de erről majd máskor....

Most a meggyes-diós pite következik. Az eredeti recept Rachel Allen könyvében szerepel, ír almatorta néven, ezt csináltam meg nagyjából.


meggyes-diós pite



                                                   

MEGGYES-DIÓS PITE:
Hozzávalók:

Tészta:
25 dkg margarin
45 dkg liszt
fél csomag sütőpor
20 dkg cukor
pici só
1 citrom reszelt héja
3 evőkanál tejföl
2 db felvert tojás

Töltelék:
2 üveg magozott meggybefőtt
10 dkg durvára tört dió
őrölt fahéj ízlés szerint
cukor ízlés szerint
1 csomag vaníliás cukor
kevéske zsemlemorzsa

Tetejére:
felvert tojás

Elkészítés: Egy nagyobb tálban a puha margarint elmorzsolom a liszttel, majd sorban hozzáadom a többi alapanyagot és összegyúrom. A tészta ekkor még egy kicsit ragad.

Egy közepes méretű tepsibe belenyomkodom a fele mennyiséget és 180 C fokon elősütöm, kb 12 perc alatt.



Ezután kiveszem, megszórom zsemlemorzsával, de csak vékonyan, ráterítem a lecsepegtetett meggyet, meghintem dióval, fahéjjal, cukrokkal , majd a másik fele tésztát egy kicsit meglisztezem, hogy nyújtható legyen és ráterítem a meggyek tetejére.



Felvert tojással lekenem, a leesett tésztákból meggye formát és leveleket formázok, majd ezeket is lekenem a tojással.

Az egésznek a tetejét több helyen megszurkálom egy késsel, hogy a gőzök távozni tudjanak és ne repesszék meg a tésztát.

Addig sütöm, amíg szép közepesen barna nem lesz a teteje. Hagyom kihűlni és csak utána szeletelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése