2013. 02. 20.

CARBONARA SPAGETTI A'LA GERY

Mint a címből is kiderül ez nem a saját receptem, nem is lehetne, mert még nem csináltam, jobban szeretjük itthon a paradicsomos alapot és a bolognai vagy milánói verziót.

Azonban nemrég rögzítettem, (persze csak a fejemben) a Gery által elmondott receptet és ma van a napja, hogy meg is csinálom.

A Carbonara nevét az olasz szénégetőkről kapta, tágabban értelmezve a Carbonari mozgalomról. Ez a  recept egy inkább a magyar ízlésvilágra formált tejszínes carbonara. Gerytől még azt is megtudtam, hogy az olaszok ehhez leginkább a 7-es számozású spagettit használják. Így teszek én is:)



Carbonara spagetti tejszínnel


SPAGETTI CARBONARA TEJSZÍNNEL AHOGY GERYTŐL HALLOTTAM:
Hozzávalók:

1 csomag Barilla spagetti 7-es számú


5 dl főzőtejszín 20 %
10 dkg sonka felkockázva
40 dkg bacon felkockázva
3 gerezd fokhagyma apróra vágva
őrölt színes bors
oregánó ízlés szerint
10 dkg reszelt parmezán sajt
2 db tojás sárgája

tetejére:
reszelt füstölt sajt (én karavánt használtam)

Elkészítés:A tésztát kevés sóval a leírás szerint kifőzzük, majd leszűrjük.

Egy nagyobb serpenyőben a bacon kockákat a fokhagymával és sonka kockákkal megpirítom, majd felöntöm tejszínnel, fűszerezem őrölt borssal és oregano-val. (sót nem adtam hozzá, mert a szalonna elég sós illetve a parmezán is) 

készül a szósz, már ott púposodik a parmezán is:)

Hozzáadom a reszelt parmezánt (az egészet) majd pár percig ezzel is forralom, kevergetem. Lehúzom a tűzről, hagyom hűlni és amikor a tészta elkészült akkor keverem bele a 2 db tojás sárgáját. Ha nagyon forró a szósz akkor összekaphatja a tojást.


ne legyen tűz forró, amikor hozzáadjuk a tojás sárgáját


összekevertem a tésztát a szósszal, hogy ne menjen kárba egy csepp-se:)

Belekeverem a tésztát, majd tálaláskor füstölt sajtot is reszelek rá.

Jó étvágyat hozzá, nagyon fincsi lett:)


ez a most ébredtem, hagyjál békén nézése, de így is imádom, Ő II. Ramszesz:)

És nem múlhat el blogbejegyzés, hogy ne mutassam be az új kis szerelmemet: II. Ramszeszt. Aki régóta olvassa a blogot az tudja, hogy az első sajnos már nincs velünk, de március 7-én megérkezett a második. Hát egy igazi rosszcsont, de nagyon édes. Elhoztam az anyukáját, mert még mindig szopik, bár már 14 hetes. Így könnyebben megy a beilleszkedés a régi csapatba.

ezt a tehénkét ma kapta


Ő Fannyka az anyuka, természetesen az ágyamon, pedig rengeteg saját fekhelyük van

Na persze történt egy kisebb betegség hullám, a régiek (mindhárman) elkaptak az újaktól egy bélfertőzést, de mára már csak a Nyifu beteg, szerencsére antibiotikummal jól lehetett kezelni.

Nyifuka, most már csak Ő beteg:-(





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése