2017. 06. 26.

KARALÁBÉ FŐZELÉK kaprosan, tejfölösen,savanykásan

Még sosem ettem karalábé főzeléket, de ültettünk életünkben először magról és palántáról zöldségeket. A föld meghálálta a gondoskodásunkat és rengeteg borsó, karalábé, retek ,paradicsom, paprika, bab, brokkoli és uborka lesz. A répák, mivel első próbálkozás volt, túl sűrűek, tegnap ritkítottuk az egyik sort, ma fogjuk a másikat, szóval ők még egy kicsit csenevészek. A borsóból 10 kg-ot szedtünk, majd újra ültettünk, már az is szépen bújik kifelé.


Ez a kép még 3 héttel ezelőtti, azóta már hatalmasat nőtt minden. Rengeteg karalábé lett, de ugye nem hagyhatjuk óriásira megnőni, mert akkor fás lesz. Adtunk mind a 2 szomszédunknak, mi itt újak vagyunk, tavaly szeptemberben vettük a telket, szóval barátkozunk.
Az egyik szomszéd eprezik, tőle kaptunk epret:-) Idén csak ekkor ettünk.

Építkezünk, nagyon sok a baj vele, már a 3. kivitelezőnél tartunk, és  ebben is csalódtunk:-(

Szóval idő nincs semmire, de a sok karalábéval valamit kezdeni kellett az elajándékozáson túl is. Kérdeztem az Istvánt, hogy szereti-e a karalábé főzeléket, mert én azt hiszem, hogy nem , otthon sem ettünk. Azt mondta utoljára még a napköziben evett.

Na nem baj, akkor pár receptet megnézek, hogy mások hogyan csinálják. Tejfölöset, joghurtos-tejeset, tejszíneset, mindenfélét találtam, de egyik sem tetszett.

Na jó, akkor lereszelem és megcsinálom úgy, mint a tökfőzeléket.



Kapros-savanykás karalábé főzelék:

Hozzávalók:

8-12 db karalábé 
1 db vöröshagyma

bors
kapor
0,5 l tejföl
1 db babérlevél
keményítő vagy liszt
olaj
ecet

Elkészítés: a karalábét lereszelem a nagyobb lyukú részen, mint a tököt.  Egy lapos edényben kevés olajon az apróra vágott vöröshagymát megfonnyasztom, ráteszem a reszelt karalábét, sózom, borsozom ízlés szerint, beledobom a babérlevelet, felöntöm vízzel és fedő alatt puhára párolom. Ezután meghintem kaporral, a tejfölben elkeverem a keményítőt és behabarom. Pár percig még forralom,majd egy pici ecetet adok hozzá, csak, hogy éppen egy kicsit savanykás legyen.

Én natúr karajt sütöttem ki hozzá, mert eredetileg rántott hús lett volna, de annyira meleg volt, hogy nem volt kedvem annyit melózni, így egyszerűbb volt.



Képzeljétek, finom lett:-)

Csak 6 szelet húst sütöttem ki, a főzelékből viszont 8 adag lett, így igazán gazdaságosnak gondolom.
Az Istvánnak természetesen úgy tálaltam, hogy nagyon egészséges,úgyhogy egye meg. De ízlett neki is, gondolom,mert nem hagyott meg belőle semmit.

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm a receptet! Nálunk is sok karalábé termett, sőt átteleltek, nem fagytak meg, így most február végén lettek kiszedve a földből. Már másodszor készítettem el a karalábéfőzeléket a Te leírásod alapján. Sok receptet megnéztem, de a Tied tetszett a legjobban!

    VálaszTörlés