2014. 06. 23.

FASÍRTTAL TÖLTÖTT DAGADÓ ÉS PALEO CSOKITORTA












Vége a sulinak, így egy kicsit szabadabb vagyok, kezdhetem a receptek feltöltését.
Először csináltam paleo tortát, ezt is rendelésre készítettem a Szilvinek a férje szülinapjára, Ő csinálja a körmömet:)




Őszintén,nagyon drága egy ilyen süti, mert liszt helyett diót használtam, cukor helyett pedig nyírfacukrot. Ebből, mivel nem annyira édes, egy kicsivel többet kell használni, mint a répacukorból, de a végeredménynek sikere volt (állítólag):)

A töltött húst általában zsemlével, májjal, főtt tojással, petrezselyemmel , szóval a szokásos módon csináltam eddig, de a tölteléknek a gyereknél sosem volt nagy sikere, így most simán fasírttal töltöttem meg.


FASÍRTTAL TÖLTÖTT DAGADÓ:
Hozzávalók:


1 szép nagy dagadó
0,5 kg darált hús (bármilyen)

1 db vöröshagyma reszelve
3-4 gerezd fokhagyma reszelve
1 db egész tojás,
1 db áztatott zsemle
fűszerek ízlés szerint:
fűszerpaprika,
őrölt kömény
majoránna,
zsír
bor
sertéshús fűszerkeverék



Köret:
rizs, kukorica
újburgonya

Elkészítés: Egy nagyobb tálban összekeverem a fasírt hozzávalóit, a sütőt előmelegítem 200 C fokra.

A sertés dagadót felszúrom a közepénél, vigyázva, hogy ne szakadjon ki, majd a tölteléket szépen beletömködöm.

Egy közepes méretű tepsibe sütőpapírt teszek, (csak azért, hogy ne kelljen sikálni a tepsit) erre helyezem a megtöltött , besózott, zsírral megkent és sertés fűszersóval meghintett húst.

Aláöntök egy kevés bort (nekem vörös bor volt csak  itthon), de persze vízzel vagy alaplével is lehet.

Alufóliával letakarom és 200 C fokon 1,5  órát sütöm, majd leveszem a fóliát, a húst megfordítom és légkeveréssel, 160 C fokon ,  tovább sütöm, amíg szép piros nem lesz mindkét oldala.

Hagyom állni a húst, majd felszeletelem. Köretként kissé megfőzött, majd megsütött újburgonyát és kukoricás rizst tálaltam.
A képen nem látszik, de paradicsom saláta is volt mellé:)

Paleo torta, karamellizált cukor lapokkal


PALEO CSOKITORTA :
Hozzávalók:
Tészta:
8 tojás
18 evőkanál darált dió (durvára darált)
12 evőkanál nyírfacukor
1 csomag sütőpor
pici őrölt fahéj


Krém:
0,5 l habtejszín 32-35 %-os
9 evőkanál nyírfacukor
50 dkg vaj
0,5 dl erős presszó kávé
8-9 dkg holland kakaópor
6-8 evőkanál házi sárgabarack lekvár (cukor mentes)

Elkészítés: Először a krémet csinálom meg, mert annak hűlnie kell, még jobb, ha előző nap már megcsináljuk.

Egy 3 l-es lábosban felteszem forrni a tejszínt, hozzáadom a vajat és a cukrot, ezzel 12 percet forralom, kevergetés mellett.
Lehúzom a tűzről, mehet bele a presszó kávé és beleszitálom a kakaóport is.
Jól elkeverem, majd hagyom kihűlni végül a hűtőben dermesztem, másnap géppel habosra kikeverem.

A tésztához az egész tojásokat a cukorral 10 percet keverem géppel, ez idő alatt szépen felhabosodik. Hozzáadom a darált diót, sót, őrölt fahéjat és a sütőport. Az állaga olyan legyen mint a piskótának.

Előmelegített 180 C fokos sütőbe, sütőpapírral bélelt tepsibe öntve, kb. 15 percet sütöm, persze tűpróbával ellenőrzöm, hogy jó e már a tészta.

Ezután hagyom a tésztát kihűlni és éles késsel 3 lapra vágom, megkenem  lekvárral majd  a habosra kikevert krémmel kívül belül.

A tetejére (ez már nem paleo) rendes kristálycukorból csináltam amorf lapokat, amiket sütőpapírra csorgattam ki, majd ráhalmoztam a tetejére.


Megjegyzés: Csináltam ilyen sütit magunknak is később és ebbe már tettem egy kevés lisztet is, mert a csak dióból készült (és ráadásul durvára darált dióból) piskóta kissé lapos volt. Persze így már csak hasonló volt, nem ez:)


Bocsi, ezt olyan hamar elpusztítottuk, hogy nem volt időm lefényképezni a végeredményt:):)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése