2013. 06. 02.

GYÖMBÉRES-CITROMOS GYÜMÖLCSKENYÉR

Ma gyümölcskenyeret sütök, mert már elég volt a hetek óta tartó Rákóczi túrós és epres-túrós sütéséből.
Szeretik a gyerekek a suliban, de most majd a gyümölcskenyeret fogják szeretni:)

Mazsolát eszembe sem jut beletenni, mert furcsa módon vannak gyerekek akik nem szeretik a mazsolát. Nem is értem, hogy lehet nem szeretni, de az egyikük elmondta, hogy ha egy mazsola kerül a szájába, egyszerűen csak forgatja és nem tudja lenyelni:)

Ezt az érzést nem ismerem én szeretem az aszalványokat, így most körbenéztem a konyhában és kandírozott gyömbért találtam. Ehhez ugye jól illik a citromhéj és a citrom máz is. Most ez következik:


gyömbéres-citromos gyümölcskenyér

GYÖMBÉRES-CITROMOS GYÜMÖLCSKENYÉR:
Hozzávalók:

5 db tojás
1 dl tej

0,5 dl olaj
5 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
pici só
5 evőkanál liszt
5-8 dkg apróra vágott kandírozott gyömbér
1 citrom reszelt héja és leve
őrölt fahéj ízlés szerint
1 csomag sütőpor
5 dkg kókuszreszelék

kevés rumaroma

Máz:
porcukor
citromlé
narancssárga ételfesték

Elkészítés: Egy nagy tálba beleütöm a tojásokat, hozzáadom a cukrokat, sót, tejet, olajat és keverőgéppel jó 10 percig keverem.

mehet a sütőbe
Ezután adom hozzá a többi hozzávalót, ezt már kézzel keverem össze, majd egy zsírpapírral bélelt gyümölcskenyér formába öntöm az egészet.



Előmelegített 170 C fokos sütőben 45 perc alatt megsül. Persze tűpróbával ellenőrzöm.:)

A mázhoz a porcukrot a citromlével kikeverem, majd az ételfestékkel megszínezem. Nem lett olyan narancssárga, mint vártam, de így is jó lesz.



Késsel rákenem a süti tetejére, majd hagyom kicsit megszáradni rajta. Kevés disz cukorgolyóval még a tetejét megszórom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése